Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen | RetailDetail

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Outletketen Cameleon heeft met Cédric Moulin een nieuwe CEO aangeduid. Hij krijgt de taak om het bedrijf verder te moderniseren en zal daarvoor zijn ervaring bij bedrijven als Nike, Carrefour en Puma moeten inzetten.

Huidig concept versterken

Moulin zal zich in een eerste fase vooral bezighouden met het commerciële aspect binnen het bedrijf: zo moet hij op zoek naar nieuwe partners en worden de collecties in de winkels verfrist en vernieuwd. Daarnaast zullen ook de privéverkopen en de verschillende evenementen herbekeken worden.

 

"Het accent zal liggen op het streven naar uitmuntendheid door elk van de leden van het team. De organisatie zal ideeën, initiatieven en kwaliteit moeten genereren", stelt Moulin in een persbericht. "Ik zal persoonlijk elke medewerker aanmoedigen en inspireren en het teamwerk bevorderen. Daarvoor zal ik putten uit mijn competenties inzake personeelsmotivatie en -engagement, die ik heb gevormd dankzij mijn ervaringen in verschillende culturen."

 

Het is evenwel niet de bedoeling dat Cameleon afstapt van zijn huidig concept, dat Moulin integendeel zal moeten versterken, waarna er in de toekomst kan gekeken worden naar de mogelijkheid om nieuwe winkels te openen. Wel zal er meer aandacht komen voor het digitale luik, al is de online verkoop geen strategische prioriteit. Cameleon wil wel via mobiele apps en tools meer in contact komen met zijn klanten.

 

Een jaar geleden moest het bedrijf achter Cameleon bescherming tegen zijn schuldeisers vragen, omdat het de schulden niet meer kon wegwerken. Na een succesvol herstelplan maakte het bedrijf in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst in drie jaar nog eens winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.