Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen | RetailDetail

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Outletketen Cameleon heeft met Cédric Moulin een nieuwe CEO aangeduid. Hij krijgt de taak om het bedrijf verder te moderniseren en zal daarvoor zijn ervaring bij bedrijven als Nike, Carrefour en Puma moeten inzetten.

Huidig concept versterken

Moulin zal zich in een eerste fase vooral bezighouden met het commerciële aspect binnen het bedrijf: zo moet hij op zoek naar nieuwe partners en worden de collecties in de winkels verfrist en vernieuwd. Daarnaast zullen ook de privéverkopen en de verschillende evenementen herbekeken worden.

 

"Het accent zal liggen op het streven naar uitmuntendheid door elk van de leden van het team. De organisatie zal ideeën, initiatieven en kwaliteit moeten genereren", stelt Moulin in een persbericht. "Ik zal persoonlijk elke medewerker aanmoedigen en inspireren en het teamwerk bevorderen. Daarvoor zal ik putten uit mijn competenties inzake personeelsmotivatie en -engagement, die ik heb gevormd dankzij mijn ervaringen in verschillende culturen."

 

Het is evenwel niet de bedoeling dat Cameleon afstapt van zijn huidig concept, dat Moulin integendeel zal moeten versterken, waarna er in de toekomst kan gekeken worden naar de mogelijkheid om nieuwe winkels te openen. Wel zal er meer aandacht komen voor het digitale luik, al is de online verkoop geen strategische prioriteit. Cameleon wil wel via mobiele apps en tools meer in contact komen met zijn klanten.

 

Een jaar geleden moest het bedrijf achter Cameleon bescherming tegen zijn schuldeisers vragen, omdat het de schulden niet meer kon wegwerken. Na een succesvol herstelplan maakte het bedrijf in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst in drie jaar nog eens winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.