Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Outletketen Cameleon heeft met Cédric Moulin een nieuwe CEO aangeduid. Hij krijgt de taak om het bedrijf verder te moderniseren en zal daarvoor zijn ervaring bij bedrijven als Nike, Carrefour en Puma moeten inzetten.

Huidig concept versterken

Moulin zal zich in een eerste fase vooral bezighouden met het commerciële aspect binnen het bedrijf: zo moet hij op zoek naar nieuwe partners en worden de collecties in de winkels verfrist en vernieuwd. Daarnaast zullen ook de privéverkopen en de verschillende evenementen herbekeken worden.

 

"Het accent zal liggen op het streven naar uitmuntendheid door elk van de leden van het team. De organisatie zal ideeën, initiatieven en kwaliteit moeten genereren", stelt Moulin in een persbericht. "Ik zal persoonlijk elke medewerker aanmoedigen en inspireren en het teamwerk bevorderen. Daarvoor zal ik putten uit mijn competenties inzake personeelsmotivatie en -engagement, die ik heb gevormd dankzij mijn ervaringen in verschillende culturen."

 

Het is evenwel niet de bedoeling dat Cameleon afstapt van zijn huidig concept, dat Moulin integendeel zal moeten versterken, waarna er in de toekomst kan gekeken worden naar de mogelijkheid om nieuwe winkels te openen. Wel zal er meer aandacht komen voor het digitale luik, al is de online verkoop geen strategische prioriteit. Cameleon wil wel via mobiele apps en tools meer in contact komen met zijn klanten.

 

Een jaar geleden moest het bedrijf achter Cameleon bescherming tegen zijn schuldeisers vragen, omdat het de schulden niet meer kon wegwerken. Na een succesvol herstelplan maakte het bedrijf in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst in drie jaar nog eens winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top