Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen | RetailDetail

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Outletketen Cameleon heeft met Cédric Moulin een nieuwe CEO aangeduid. Hij krijgt de taak om het bedrijf verder te moderniseren en zal daarvoor zijn ervaring bij bedrijven als Nike, Carrefour en Puma moeten inzetten.

Huidig concept versterken

Moulin zal zich in een eerste fase vooral bezighouden met het commerciële aspect binnen het bedrijf: zo moet hij op zoek naar nieuwe partners en worden de collecties in de winkels verfrist en vernieuwd. Daarnaast zullen ook de privéverkopen en de verschillende evenementen herbekeken worden.

 

"Het accent zal liggen op het streven naar uitmuntendheid door elk van de leden van het team. De organisatie zal ideeën, initiatieven en kwaliteit moeten genereren", stelt Moulin in een persbericht. "Ik zal persoonlijk elke medewerker aanmoedigen en inspireren en het teamwerk bevorderen. Daarvoor zal ik putten uit mijn competenties inzake personeelsmotivatie en -engagement, die ik heb gevormd dankzij mijn ervaringen in verschillende culturen."

 

Het is evenwel niet de bedoeling dat Cameleon afstapt van zijn huidig concept, dat Moulin integendeel zal moeten versterken, waarna er in de toekomst kan gekeken worden naar de mogelijkheid om nieuwe winkels te openen. Wel zal er meer aandacht komen voor het digitale luik, al is de online verkoop geen strategische prioriteit. Cameleon wil wel via mobiele apps en tools meer in contact komen met zijn klanten.

 

Een jaar geleden moest het bedrijf achter Cameleon bescherming tegen zijn schuldeisers vragen, omdat het de schulden niet meer kon wegwerken. Na een succesvol herstelplan maakte het bedrijf in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst in drie jaar nog eens winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top