Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Nieuwe CEO Cédric Moulin moet wederopstanding Cameleon bevestigen

Outletketen Cameleon heeft met Cédric Moulin een nieuwe CEO aangeduid. Hij krijgt de taak om het bedrijf verder te moderniseren en zal daarvoor zijn ervaring bij bedrijven als Nike, Carrefour en Puma moeten inzetten.

Huidig concept versterken

Moulin zal zich in een eerste fase vooral bezighouden met het commerciële aspect binnen het bedrijf: zo moet hij op zoek naar nieuwe partners en worden de collecties in de winkels verfrist en vernieuwd. Daarnaast zullen ook de privéverkopen en de verschillende evenementen herbekeken worden.

 

"Het accent zal liggen op het streven naar uitmuntendheid door elk van de leden van het team. De organisatie zal ideeën, initiatieven en kwaliteit moeten genereren", stelt Moulin in een persbericht. "Ik zal persoonlijk elke medewerker aanmoedigen en inspireren en het teamwerk bevorderen. Daarvoor zal ik putten uit mijn competenties inzake personeelsmotivatie en -engagement, die ik heb gevormd dankzij mijn ervaringen in verschillende culturen."

 

Het is evenwel niet de bedoeling dat Cameleon afstapt van zijn huidig concept, dat Moulin integendeel zal moeten versterken, waarna er in de toekomst kan gekeken worden naar de mogelijkheid om nieuwe winkels te openen. Wel zal er meer aandacht komen voor het digitale luik, al is de online verkoop geen strategische prioriteit. Cameleon wil wel via mobiele apps en tools meer in contact komen met zijn klanten.

 

Een jaar geleden moest het bedrijf achter Cameleon bescherming tegen zijn schuldeisers vragen, omdat het de schulden niet meer kon wegwerken. Na een succesvol herstelplan maakte het bedrijf in de eerste zes maanden van dit jaar voor het eerst in drie jaar nog eens winst.

Tags: