Nieuwe CEO voor Cortefiel | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Cortefiel

Nieuwe CEO voor Cortefiel

De Spaanse modegroep Cortefiel heeft met Miquel Jaume een nieuwe CEO aangewezen. Hij volgt in die positie Ramon Gago op, die onlangs wegens privéomstandigheden besloot om het bedrijf te verlaten.

Al 10 jaar bij bedrijf

Miquel Jaume heeft al tien jaar ervaring als CEO van Women’s Secret, dat ook onderdeel uitmaakt van de groep Cortefiel. Daar zette hij de voorbije jaren sterke resultaten neer: in 2014 was het lingeriemerk met een groei van 10,5% zelfs de sterkste groeier binnen de groep.

 

Ramon Gago is een voormalig directeur van Inditex en werd pas in 2015 CEO van Cortefiel en het merk Pedro del Hierro. Hij moest het merk een makeover geven en de bedoeling was dat hij aan de wieg zou staan van verdere internationale groei van Cortefiel.

 

De Spaanse Cortefiel Groep bestaat uit de merken Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield. Het heeft meer dan 9.000 medewerkers en meer dan 2.000 winkels in 70 landen wereldwijd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.