Nieuwe CEO voor Cortefiel

Nieuwe CEO voor Cortefiel

De Spaanse modegroep Cortefiel heeft met Miquel Jaume een nieuwe CEO aangewezen. Hij volgt in die positie Ramon Gago op, die onlangs wegens privéomstandigheden besloot om het bedrijf te verlaten.

Al 10 jaar bij bedrijf

Miquel Jaume heeft al tien jaar ervaring als CEO van Women’s Secret, dat ook onderdeel uitmaakt van de groep Cortefiel. Daar zette hij de voorbije jaren sterke resultaten neer: in 2014 was het lingeriemerk met een groei van 10,5% zelfs de sterkste groeier binnen de groep.

 

Ramon Gago is een voormalig directeur van Inditex en werd pas in 2015 CEO van Cortefiel en het merk Pedro del Hierro. Hij moest het merk een makeover geven en de bedoeling was dat hij aan de wieg zou staan van verdere internationale groei van Cortefiel.

 

De Spaanse Cortefiel Groep bestaat uit de merken Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield. Het heeft meer dan 9.000 medewerkers en meer dan 2.000 winkels in 70 landen wereldwijd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top