Nieuwe CEO voor Cortefiel | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Cortefiel

Nieuwe CEO voor Cortefiel

De Spaanse modegroep Cortefiel heeft met Miquel Jaume een nieuwe CEO aangewezen. Hij volgt in die positie Ramon Gago op, die onlangs wegens privéomstandigheden besloot om het bedrijf te verlaten.

Al 10 jaar bij bedrijf

Miquel Jaume heeft al tien jaar ervaring als CEO van Women’s Secret, dat ook onderdeel uitmaakt van de groep Cortefiel. Daar zette hij de voorbije jaren sterke resultaten neer: in 2014 was het lingeriemerk met een groei van 10,5% zelfs de sterkste groeier binnen de groep.

 

Ramon Gago is een voormalig directeur van Inditex en werd pas in 2015 CEO van Cortefiel en het merk Pedro del Hierro. Hij moest het merk een makeover geven en de bedoeling was dat hij aan de wieg zou staan van verdere internationale groei van Cortefiel.

 

De Spaanse Cortefiel Groep bestaat uit de merken Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield. Het heeft meer dan 9.000 medewerkers en meer dan 2.000 winkels in 70 landen wereldwijd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top