Nieuwe CEO voor Filippa K

Nieuwe CEO voor Filippa K

Het Zweedse kledingmerk Filippa K heeft met Kristofer Tonström een nieuwe CEO aangesteld, terwijl Simon Griffiths aan de slag gaat als voorzitter van de raad van bestuur.

Filippa Knutsson nieuw creatief hoofd

Tonström neemt de fakkel aan het hoofd van Filippa K over van Anna Lönnerstedt, die sinds 1 september aan de slag was als interim-CEO. Zij krijgt nu de rol van 'range & supply director' toegeschoven.

 

De voorbije vier jaar was Tonström CEO van Omega Pharma Nordic en voorheen werkte hij in verschillende rollen bij Procter & Gamble. “Filippa K is één van de sterkste Noordse merken en een opwindend modemerk. Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van het team van Filippa K, om een nog groter en sterker bedrijf uit te bouwen”, als de nieuwe topman.

 

Griffiths neemt op zijn beurt de stoel van Eric Persson over als voorzitter van de raad van bestuur. Persson blijft wel aan boord als lid van de raad van bestuur. Eerder werd al beslist dat Filippa Knutsson vanaf 13 januari de rol van creatief directeur op zich zal nemen. “Met de aanduidingen van Kristofer, Simon en Filippa heeft het bedrijf nu een sterke leiding met complementerende competenties”, stelt Eric Persson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

24/03/2017

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

24/03/2017

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

Britse Brantano vraagt faillissement aan

24/03/2017

De Britse schoenketen Brantano heeft het faillissement aangevraagd. Nog maar een jaar geleden maakte de keten een doorstart en eerder maakte de keten ook deel uit van de failliete Macintosh Retail Group.

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

24/03/2017

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Back to top