Nieuwe CEO voor Filippa K

Nieuwe CEO voor Filippa K

Het Zweedse kledingmerk Filippa K heeft met Kristofer Tonström een nieuwe CEO aangesteld, terwijl Simon Griffiths aan de slag gaat als voorzitter van de raad van bestuur.

Filippa Knutsson nieuw creatief hoofd

Tonström neemt de fakkel aan het hoofd van Filippa K over van Anna Lönnerstedt, die sinds 1 september aan de slag was als interim-CEO. Zij krijgt nu de rol van 'range & supply director' toegeschoven.

 

De voorbije vier jaar was Tonström CEO van Omega Pharma Nordic en voorheen werkte hij in verschillende rollen bij Procter & Gamble. “Filippa K is één van de sterkste Noordse merken en een opwindend modemerk. Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van het team van Filippa K, om een nog groter en sterker bedrijf uit te bouwen”, als de nieuwe topman.

 

Griffiths neemt op zijn beurt de stoel van Eric Persson over als voorzitter van de raad van bestuur. Persson blijft wel aan boord als lid van de raad van bestuur. Eerder werd al beslist dat Filippa Knutsson vanaf 13 januari de rol van creatief directeur op zich zal nemen. “Met de aanduidingen van Kristofer, Simon en Filippa heeft het bedrijf nu een sterke leiding met complementerende competenties”, stelt Eric Persson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

Ikea denkt aan losstaande restaurants

24/04/2017

Het steeds groeiende succes van de restaurants in de woonwinkels van Ikea heeft het idee voor losstaande restaurants doen groeien binnen de Zweedse groep. Ikea Food is dan ook één van de snelst groeiende segmenten binnen de groep.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top