Nieuwe CEO voor Filippa K | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Filippa K

Nieuwe CEO voor Filippa K

Het Zweedse kledingmerk Filippa K heeft met Kristofer Tonström een nieuwe CEO aangesteld, terwijl Simon Griffiths aan de slag gaat als voorzitter van de raad van bestuur.

Filippa Knutsson nieuw creatief hoofd

Tonström neemt de fakkel aan het hoofd van Filippa K over van Anna Lönnerstedt, die sinds 1 september aan de slag was als interim-CEO. Zij krijgt nu de rol van 'range & supply director' toegeschoven.

 

De voorbije vier jaar was Tonström CEO van Omega Pharma Nordic en voorheen werkte hij in verschillende rollen bij Procter & Gamble. “Filippa K is één van de sterkste Noordse merken en een opwindend modemerk. Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van het team van Filippa K, om een nog groter en sterker bedrijf uit te bouwen”, als de nieuwe topman.

 

Griffiths neemt op zijn beurt de stoel van Eric Persson over als voorzitter van de raad van bestuur. Persson blijft wel aan boord als lid van de raad van bestuur. Eerder werd al beslist dat Filippa Knutsson vanaf 13 januari de rol van creatief directeur op zich zal nemen. “Met de aanduidingen van Kristofer, Simon en Filippa heeft het bedrijf nu een sterke leiding met complementerende competenties”, stelt Eric Persson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid. Recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.