Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo
Shutterstock

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

“Verandering nodig voor blijvend succes”

“Op om lange termijn succesvol te blijven, moet je blijven veranderen. Die filosofie van bestuursvoorzitter Werner Böck heeft tot vandaag de ontwikkeling van Marc O’Polo gekarakteriseerd”, staat er te lezen in een persbericht. In het kader van die filosofie werd besloten om het contract van Gedat, dat op 31 augustus afloopt, niet te verlengen.

 

Met Dieter Holzer haalt Marc O’Polo alvast een ervaren figuur binnen. Zo was hij eerder al CEO bij modemerk Tom Tailor.

 

Marc O’Polo werd in 1967 opgericht in het Zweedse Stockholm, maar heeft tegenwoordig zijn thuisbasis in Duitsland. Wereldwijd is het merk te vinden in meer dan dertig landen en biedt het werk aan bijna 2.000 mensen. Dit jaar viert het zijn vijftigste verjaardag. Daarvoor ontwikkelde het onder andere een exclusieve collectie in samenwerking met Robbie Williams.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top