Nieuwe CEO voor moederbedrijf Desigual | RetailDetail

Nieuwe CEO voor moederbedrijf Desigual

Nieuwe CEO voor moederbedrijf Desigual
Shutterstock

Eurazeo, het moederbedrijf van modemerken Desigual en Moncler, heeft een nieuwe CEO gevonden. Vanaf 19 maart 2018 neemt Virginie Morgon het stokje over van Patrick Sayer. Morgon is al tien jaar lid van de directie bij het bedrijf.

Groei verderzetten

Met de keuze voor Morgon kiest Eurazeo voor een bekende figuur binnen het bedrijf: ze is immers al tien jaar uitvoerend directielid bij het modebedrijf en sinds 2014 is ze ook ‘deputy CEO’ en dus de rechterhand van huidig CEO Patrick Sayer. Die is momenteel bezig aan zijn vierde termijn als CEO bij Eurazeo en zal zestien jaar aan de leiding hebben gestaan van het bedrijf. Hij was daarin verantwoordelijk voor de internationale expansie van het bedrijf, dat de voorbije jaren kantoren opende in Brazilië, China en de Verenigde Staten.

 

“De persoonlijke kwaliteiten en ervaring van Virginie Morgon, in combinatie met haar bijdrage aan een aantal belangrijke successen, hebben van haar de natuurlijke keuze gemaakt om het momentum van Eurazeo verder te zetten en te versnellen”, klinkt het in een bericht. “Het wordt een naadloze overgang. Ik ben me zeer bewust van de vooruitgang die we geboekt hebben en ik weet dat Eurazeo in goede handen is bij mensen die het bedrijf goed kennen”, voegt CEO Patrick Sayer daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.