Nieuwe strategie Hugo Boss moet in 2018 vruchten afwerpen | RetailDetail

Nieuwe strategie Hugo Boss moet in 2018 vruchten afwerpen

Nieuwe strategie Hugo Boss moet in 2018 vruchten afwerpen

Bij het Duitse modebedrijf Hugo Boss verwachten ze dat de nieuwe strategie pas in 2018 zijn vruchten zal afwerpen. In die nieuwe strategie worden de plannen van voormalige CEO Claus-Dietrich Lahrs grotendeels teruggedraaid.

Terugval in China en VS

Lahrs had er voor gekozen om met Hugo Boss meer in de richting van de luxemarkt te kijken, omdat die sector aan een sterke opmars bezig was. Toen die markt echter sterk vertraagde, was er een zware omzetdaling voor Hugo Boss in China en de Verenigde Staten.

 

De nieuwe CEO Mark Langer wil het daarom over een andere boeg gooien. Hij wil in de toekomst enkel nog maar focussen op premium mannenkleding en het merk HUGO, dat zich vooral richt op een jonger publiek. Daarbij zullen de merken BOSS Orange en BOSS Green geïntegreegd worden in de andere lijnen.

 

Daarnaast komen er in de toekomst minder winkelopeningen en zal er meer aandacht zijn voor de online verkoop.

 

Hugo Boss verwacht dat dit jaar de omzet met 3 procent zal dalen en dat er volgend jaar sprake zal zijn van een stabilisatie. Pas in 2018 ziet Langer opnieuw ruimte voor groei. Analisten hadden nochtans al een kleine groei van ongeveer 1 procent verwacht in 2017.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.