Nieuwe strategie Hugo Boss moet in 2018 vruchten afwerpen | RetailDetail

Nieuwe strategie Hugo Boss moet in 2018 vruchten afwerpen

Nieuwe strategie Hugo Boss moet in 2018 vruchten afwerpen

Bij het Duitse modebedrijf Hugo Boss verwachten ze dat de nieuwe strategie pas in 2018 zijn vruchten zal afwerpen. In die nieuwe strategie worden de plannen van voormalige CEO Claus-Dietrich Lahrs grotendeels teruggedraaid.

Terugval in China en VS

Lahrs had er voor gekozen om met Hugo Boss meer in de richting van de luxemarkt te kijken, omdat die sector aan een sterke opmars bezig was. Toen die markt echter sterk vertraagde, was er een zware omzetdaling voor Hugo Boss in China en de Verenigde Staten.

 

De nieuwe CEO Mark Langer wil het daarom over een andere boeg gooien. Hij wil in de toekomst enkel nog maar focussen op premium mannenkleding en het merk HUGO, dat zich vooral richt op een jonger publiek. Daarbij zullen de merken BOSS Orange en BOSS Green geïntegreegd worden in de andere lijnen.

 

Daarnaast komen er in de toekomst minder winkelopeningen en zal er meer aandacht zijn voor de online verkoop.

 

Hugo Boss verwacht dat dit jaar de omzet met 3 procent zal dalen en dat er volgend jaar sprake zal zijn van een stabilisatie. Pas in 2018 ziet Langer opnieuw ruimte voor groei. Analisten hadden nochtans al een kleine groei van ongeveer 1 procent verwacht in 2017.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.