Nieuwe topman voor Christian Dior

Nieuwe topman voor Christian Dior

Nieuwe topman voor Christian Dior

Sidney Toledano, die de voorbije negentien jaar het Franse modehuis Christian Dior leidde, geeft in februari de fakkel door aan huidig Fendi-CEO Pietro Beccari. De wissel van de macht maakt deel uit van een grotere reshuffle aan de top van LVMH.

“Drijvende kracht achter wereldwijd succes”

De 66-jarige Toledano ging in 1993 aan de slag bij Christian Dior en leidde het modehuis sinds 1998 als CEO. Bernard Arnault, topman van moederconcern LVMH, omschrijft Toledano als “de drijvende kracht achter het grote wereldwijde succes van Dior. Hij heeft geweldig werk geleverd over de afgelopen 25 jaar, samen met een team van talentvolle ontwerpers.”

 

Christian Dior telt zo’n 200 eigen boetieks over de hele wereld en boekte vorig jaar een omzet van bijna twee miljard euro. Eerder dit jaar nam het Franse luxehuis LVMH Dior over voor een bedrag van zo’n 6,5 miljard euro.

 

Sidney Toledano wordt opgevolgd door Pietro Beccari, de huidige topman van Fendi. “De aanstelling van Pietro Beccari als CEO van Dior luidt het begin in van een nieuw tijdperk”, klinkt het in het persbericht. Met Beccari krijgt Dior “een geweldig leider die Dior tot nog grotere hoogte kan brengen in de toekomst”, aldus nog Bernard Arnault. Wie hem zal opvolgen bij Fendi is nog niet bekend.

 

Toledano blijft wel aan de slag bij het grootste luxeconcern van de wereld: begin volgend jaar wordt hij voorzitter en CEO van de Fashion Group, de modetak van LVMH met behalve Christian Dior Couture en Fendi ook nog topmerken als Kenzo, Givenchy en Marc Jacobs. In die rol volgt hij Pierre-Yves Roussel op, die die functie tien jaar uitoefende en begin volgend jaar ‘speciaal adviseur’ van topman Bernard Arnault wordt..

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.