Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

De Zweedse kledingreus Hennes & Mauritz heeft in het tweede kwartaal zijn omzet zo’n 5% zien klimmen in vergelijking met een jaar eerder, al dankt het die groei voornamelijk aan een toename van het aantal winkels.

Al 4.077 winkels wereldwijd

In zijn eind mei afgesloten kwartaal zag het Zweedse concern boven modeketens als H&M, COS en & Other Stories zijn omzet ‑ uitgedrukt in lokale munt en inclusief btw ‑ 5% klimmen. Na omrekening naar Zweedse kronen bleef er een omzetgroei van 2% over tot 54,3 miljard Zweedse kronen, een slordige 5,8 miljard euro. Die stijging is vooral te danken aan een sterke toename van het aantal winkels: Hennes & Mauritz kreeg er het voorbije jaar ruim 400 winkels bij, wat het eind mei op 4.077 bracht.

 

De groep gaf ook al een eerste inkijkje in de resultaten van mei: die maand steeg de omzet in lokale munt en inclusief btw met 9%. Aangepast voor feestdagen was de omzetgroei zelfs 11%, aldus nog H&M.

 

De evolutie mag dan al positief zijn, de Zweedse groep doet het wel nog altijd minder goed dan de grote Spaanse rivaal Inditex.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Back to top