Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

De Zweedse kledingreus Hennes & Mauritz heeft in het tweede kwartaal zijn omzet zo’n 5% zien klimmen in vergelijking met een jaar eerder, al dankt het die groei voornamelijk aan een toename van het aantal winkels.

Al 4.077 winkels wereldwijd

In zijn eind mei afgesloten kwartaal zag het Zweedse concern boven modeketens als H&M, COS en & Other Stories zijn omzet ‑ uitgedrukt in lokale munt en inclusief btw ‑ 5% klimmen. Na omrekening naar Zweedse kronen bleef er een omzetgroei van 2% over tot 54,3 miljard Zweedse kronen, een slordige 5,8 miljard euro. Die stijging is vooral te danken aan een sterke toename van het aantal winkels: Hennes & Mauritz kreeg er het voorbije jaar ruim 400 winkels bij, wat het eind mei op 4.077 bracht.

 

De groep gaf ook al een eerste inkijkje in de resultaten van mei: die maand steeg de omzet in lokale munt en inclusief btw met 9%. Aangepast voor feestdagen was de omzetgroei zelfs 11%, aldus nog H&M.

 

De evolutie mag dan al positief zijn, de Zweedse groep doet het wel nog altijd minder goed dan de grote Spaanse rivaal Inditex.