Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

De Zweedse kledingreus Hennes & Mauritz heeft in het tweede kwartaal zijn omzet zo’n 5% zien klimmen in vergelijking met een jaar eerder, al dankt het die groei voornamelijk aan een toename van het aantal winkels.

Al 4.077 winkels wereldwijd

In zijn eind mei afgesloten kwartaal zag het Zweedse concern boven modeketens als H&M, COS en & Other Stories zijn omzet ‑ uitgedrukt in lokale munt en inclusief btw ‑ 5% klimmen. Na omrekening naar Zweedse kronen bleef er een omzetgroei van 2% over tot 54,3 miljard Zweedse kronen, een slordige 5,8 miljard euro. Die stijging is vooral te danken aan een sterke toename van het aantal winkels: Hennes & Mauritz kreeg er het voorbije jaar ruim 400 winkels bij, wat het eind mei op 4.077 bracht.

 

De groep gaf ook al een eerste inkijkje in de resultaten van mei: die maand steeg de omzet in lokale munt en inclusief btw met 9%. Aangepast voor feestdagen was de omzetgroei zelfs 11%, aldus nog H&M.

 

De evolutie mag dan al positief zijn, de Zweedse groep doet het wel nog altijd minder goed dan de grote Spaanse rivaal Inditex.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top