Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet | RetailDetail

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

Nieuwe winkels helpen H&M aan hogere omzet

De Zweedse kledingreus Hennes & Mauritz heeft in het tweede kwartaal zijn omzet zo’n 5% zien klimmen in vergelijking met een jaar eerder, al dankt het die groei voornamelijk aan een toename van het aantal winkels.

Al 4.077 winkels wereldwijd

In zijn eind mei afgesloten kwartaal zag het Zweedse concern boven modeketens als H&M, COS en & Other Stories zijn omzet ‑ uitgedrukt in lokale munt en inclusief btw ‑ 5% klimmen. Na omrekening naar Zweedse kronen bleef er een omzetgroei van 2% over tot 54,3 miljard Zweedse kronen, een slordige 5,8 miljard euro. Die stijging is vooral te danken aan een sterke toename van het aantal winkels: Hennes & Mauritz kreeg er het voorbije jaar ruim 400 winkels bij, wat het eind mei op 4.077 bracht.

 

De groep gaf ook al een eerste inkijkje in de resultaten van mei: die maand steeg de omzet in lokale munt en inclusief btw met 9%. Aangepast voor feestdagen was de omzetgroei zelfs 11%, aldus nog H&M.

 

De evolutie mag dan al positief zijn, de Zweedse groep doet het wel nog altijd minder goed dan de grote Spaanse rivaal Inditex.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).