Nike heeft sterk kwartaal achter de rug

Nike heeft sterk kwartaal achter de rug

Het Amerikaanse sportmerk Nike heeft een goed derde kwartaal achter de rug. Ondanks de goede resultaten kreeg het aandeel op de beurs toch een tik, omdat analisten een nog hogere omzet hadden voorspeld.

Sterke prestaties op thuismarkt

De omzet van Nike ging in het derde kwartaal met 7,6% de hoogte in en kwam zo uit op iets meer dan 8 miljard dollar (7 miljard euro). Analisten hadden echter een omzet van 8,2 miljard dollar (7,3 miljard euro) verwacht.

 

Op vlak van winst deed Nike het dan weer wel beter dan de verwachtingen: analisten gingen uit van een winst van 49 cent per aandeel, maar dankzij een stijging van 20% klom de winst naar 55 cent per aandeel, of 950 miljoen dollar (850 miljoen euro).

 

In de groeimarkten daalde de omzet met 8%, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door sterke prestaties in China en Noord-Amerika. In China steeg de omzet met 22,6%, terwijl een sterke vraag naar basketbalmerken LeBron en Jordan in Noord-Amerika zorgden voor een omzetstijging van 13%.

 

Nike verwacht dat de omzet over het volledige jaar met 10% zal stijgen. Voor het huidige kwartaal heeft het alvast 12% meer bestellingen voor schoenen en kleding gekregen ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Back to top