Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.

Online markt bijzonder belangrijk voor Nordstrom

Om tot winnaar gekroond te worden en een groot feest te winnen, moesten de studenten een foto nemen van het logo van hun universiteit en die op Snapchat posten. De universiteit met de meeste foto’s was de overwinnaar. Volgens Nordstrom werd de video die bij de wedstrijd hoorde meer dan 6,7 miljoen keer bekeken en werd de bijhorende filter, een soort hashtag maar dan op Snapchat, meer dan 234.000 keer gebruikt. Bovendien steeg ook het aantal volgers van Nordstrom op Snapchat in één klap met 60%.

 

Nordstrom noemt Snapchat het perfecte platform om aan 'storytelling' te doen en om klanten te laten delen in hun merk. De jonge generatie die van platformen als Snapchat gebruik maakt, is dan ook bijzonder belangrijk voor Nordstrom: het merk haalt immers 21% van zijn totale omzet uit de online verkoop en het heeft de voorbije jaren al honderden miljoenen geïnvesteerd in de integratie van de offline en online verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top