Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat | RetailDetail

Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.

Online markt bijzonder belangrijk voor Nordstrom

Om tot winnaar gekroond te worden en een groot feest te winnen, moesten de studenten een foto nemen van het logo van hun universiteit en die op Snapchat posten. De universiteit met de meeste foto’s was de overwinnaar. Volgens Nordstrom werd de video die bij de wedstrijd hoorde meer dan 6,7 miljoen keer bekeken en werd de bijhorende filter, een soort hashtag maar dan op Snapchat, meer dan 234.000 keer gebruikt. Bovendien steeg ook het aantal volgers van Nordstrom op Snapchat in één klap met 60%.

 

Nordstrom noemt Snapchat het perfecte platform om aan 'storytelling' te doen en om klanten te laten delen in hun merk. De jonge generatie die van platformen als Snapchat gebruik maakt, is dan ook bijzonder belangrijk voor Nordstrom: het merk haalt immers 21% van zijn totale omzet uit de online verkoop en het heeft de voorbije jaren al honderden miljoenen geïnvesteerd in de integratie van de offline en online verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.