Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Nordstrom houdt wedstrijd via Snapchat

Het Amerikaanse modemerk Nordstrom heeft een grote wedstrijd gehouden via Snapchat. Het merk ziet het platform als de ideale plek om met een jongere generatie te communiceren en kon het aantal volgers met 60% verhogen.

Online markt bijzonder belangrijk voor Nordstrom

Om tot winnaar gekroond te worden en een groot feest te winnen, moesten de studenten een foto nemen van het logo van hun universiteit en die op Snapchat posten. De universiteit met de meeste foto’s was de overwinnaar. Volgens Nordstrom werd de video die bij de wedstrijd hoorde meer dan 6,7 miljoen keer bekeken en werd de bijhorende filter, een soort hashtag maar dan op Snapchat, meer dan 234.000 keer gebruikt. Bovendien steeg ook het aantal volgers van Nordstrom op Snapchat in één klap met 60%.

 

Nordstrom noemt Snapchat het perfecte platform om aan 'storytelling' te doen en om klanten te laten delen in hun merk. De jonge generatie die van platformen als Snapchat gebruik maakt, is dan ook bijzonder belangrijk voor Nordstrom: het merk haalt immers 21% van zijn totale omzet uit de online verkoop en het heeft de voorbije jaren al honderden miljoenen geïnvesteerd in de integratie van de offline en online verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top