Nordstrom lanceert winkel zonder stock

Nordstrom lanceert winkel zonder stock
Shutterstock

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Persoonlijke stylist

In de winkel zal dus enkel voldoende kleding aanwezig zijn voor klanten die items willen passen in een van de acht pashokjes. Bestellingen worden door de aanwezige medewerkers geplaatst bij een van de negen andere winkels in de regio of gewoon online. De klant kan zijn bestelling dan gewoon later ophalen bij de winkel. Wordt de bestelling al voor 14u geplaatst, dan kan dat nog dezelfde dag.

 

De acht pashokjes zijn gepositioneerd rond een centrale plek in de winkel, waar klanten kunnen genieten van een glas wijn of een biertje, terwijl ze in gesprek gaan met hun persoonlijke stylist. Daar moet wel eerst een afspraak voor gemaakt worden, al kunnen klanten de winkel ook zonder afspraak bezoeken.

 

Daarnaast lanceert Nordstrom ook de app Style Boards, die het mogelijk maakt voor verkopers en stylisten om aanbevelingen te doen voor klanten. De app stelt gebruikers ook in staat om in gesprek te gaan met het winkelpersoneel of de stylisten, terwijl ze toch niet in de winkel aanwezig zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top