Nordstrom lanceert winkel zonder stock

Nordstrom lanceert winkel zonder stock
Shutterstock

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Persoonlijke stylist

In de winkel zal dus enkel voldoende kleding aanwezig zijn voor klanten die items willen passen in een van de acht pashokjes. Bestellingen worden door de aanwezige medewerkers geplaatst bij een van de negen andere winkels in de regio of gewoon online. De klant kan zijn bestelling dan gewoon later ophalen bij de winkel. Wordt de bestelling al voor 14u geplaatst, dan kan dat nog dezelfde dag.

 

De acht pashokjes zijn gepositioneerd rond een centrale plek in de winkel, waar klanten kunnen genieten van een glas wijn of een biertje, terwijl ze in gesprek gaan met hun persoonlijke stylist. Daar moet wel eerst een afspraak voor gemaakt worden, al kunnen klanten de winkel ook zonder afspraak bezoeken.

 

Daarnaast lanceert Nordstrom ook de app Style Boards, die het mogelijk maakt voor verkopers en stylisten om aanbevelingen te doen voor klanten. De app stelt gebruikers ook in staat om in gesprek te gaan met het winkelpersoneel of de stylisten, terwijl ze toch niet in de winkel aanwezig zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top