Noukie’s breidt winkelnet fors uit

Noukie’s breidt winkelnet fors uit
Noukie's/DavidPlas

De Belgische kinderspulletjesverkoper Noukie’s opent tien nieuwe winkels in Frankrijk: dat brengt het totaal op 19 vestigingen bij onze zuiderburen. Het bedrijf uit Tubize heeft ook in ons land dertien verkooppunten in eigen beheer.

Frankrijk zwaartepunt

Toen het Franse durfkapitaalfonds MBO Partenaires zich bijna twee jaar geleden inkocht bij het Belgische Noukie’s, maakte het er geen geheim van dat expansie in Frankrijk een absolute topprioriteit was. Met de opening van boetieks in Albi, Arras, Besançon, La Rochelle, Metz, Mulhouze, Plan de Campagne, Poitiers, Quimper en Rouen ligt het zwaartepunt nu meer dan ooit in Frankrijk. Met de tien nieuwkomers erbij verdubbelt Noukie’s zijn eigen netwerk tot negentien winkels in Frankrijk.

 

Noukie’s ontstond in 1996 als fabrikant van superzachte knuffels, maar breidde zijn assortiment stelselmatig uit met nachtmode en textielcollecties tot en met zes jaar, later nog aangevuld met babyproducten en slaapkamers. De producten van Noukie’s zijn intussen te koop in een dertigtal landen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top