Omzet Adidas stijgt, reorganisatie bij Reebok | RetailDetail

Omzet Adidas stijgt, reorganisatie bij Reebok

Omzet Adidas stijgt, reorganisatie bij Reebok

De Duitse sportgroep Adidas zag in het derde kwartaal zijn omzet met 14% stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Zowel bij Adidas als bij dochtermerk Reebok waren er positieve resultaten., maar bij die laatste staat er binnenkort wel een reorganisatie op de planning.

Groei op alle markten

De totale omzet van Adidas steeg in het derde kwartaal naar 5,4 miljard euro, ten opzichte van 4,75 miljard euro een jaar eerder. Vooral bij het gelijknamige merk werd er sterk gepresteerd: daar steeg de omzet met 20%. Bij Reebok was er sprake van een omzetstijging van 7% en ook TaylorMade-adidas Golf deed het naar behoren met een groei van 6%.

 

In West-Europa steeg de omzet met 15%, dankzij sterke prestaties in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Polen. In de Verenigde Staten groeide het bedrijf met 20% en in Groot-China zelfs met 25%. De winst na belasting voor de volledige groep steeg met 15% naar 287 miljoen euro.

 

Reebok onafhankelijk maken

Adidas bevestigt de vooruitzichten voor het volledige boekjaar, maar waarschuwt wel al voor een terugval in het komende boekjaar. Het bedrijf wil zich in 2017 concentreren op de activiteiten in Noord-Amerika en een reorganisatie van Reebok. Dat merk wil het onafhankelijk maken van Adidas. Daarbij verdwijnen er 150 banen en zullen er een aantal winkels gesloten worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.