Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde
Lincherie.nl

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

 

“Stabiele of licht lagere omzet”

De update die Van de Velde vanochtend de wereld instuurde, leest allesbehalve geruststellend: de verkoop in de lingeriewinkels komt maar traag op gang dit jaar en de groei in de “nieuwe kanalen” (vooral e-commerce) kan dat maar ten dele opvangen. “Naast de succesvolle lancering van Marie Jo Swim en groei in nieuwe kanalen blijft Van de Velde zijn retailomgeving, waarin de groep traditioneel actief is (fysieke winkels) voort ontwikkelen”, klinkt het in Schellebelle. “Dit heeft nog niet de beoogde resultaten opgeleverd. Bijgevolg verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2018 niet zal groeien tegenover 2017, maar dat die stabiel zal blijven of licht lager uitvallen.”

 

Dat is een ferme streep door de rekening van CEO Erwin Van Laethem, die nu ook de ambitie van zo’n 5% omzetgroei “in lijn met het historische gemiddelde” moet laten varen. “Dit zal naar verwachting flinke druk zetten op de winstontwikkeling in vergelijking met 2017.”

 

De omzet- en winstwaarschuwing van deze ochtend is de zoveelste tegenslag voor het bedrijf én zijn aandeelhouders. Die laatsten ‑ onder wie de stichtende familie ‑ kregen eerder al een dividendverlaging met 70% te slikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).