Omzet Ermenegildo Zegna stijgt, maar winst daalt | RetailDetail

Omzet Ermenegildo Zegna stijgt, maar winst daalt

Omzet Ermenegildo Zegna stijgt, maar winst daalt

Het voorbije boekjaar wist het Italiaanse modemerk Ermenegildo Zegna zijn omzet weer de hoogte in te stuwen, terwijl die een jaar eerder was gedaald. Daar tegenover staat wel dat de winst met meer dan een derde is gezakt.

Investeringen

De totale omzet van het modebedrijf steeg met 4% naar 1,26 miljard euro: het Italiaanse bedrijf zegt dan ook tevreden te zijn met de omzetontwikkeling in de huidige economische situatie. Wel krijgt Ermengildo Zegna te maken met steeds dalende marges, waardoor de winstcijfers daalden van 71 naar 45 miljoen euro (een daling van 36,6%). Ook de ebitda kende een terugval van 21% naar 146 miljoen euro.

 

Die dalende winst is ook het gevolg van de investeringen die het bedrijf deed, voornamelijk in de Italiaanse faciliteiten. Zo werd er nabij Novara een productiesite voor formele kleding opgezet en het bedrijf werkt daarnaast ook aan het verder uitbreiden van zijn omnichannelactiviteiten.

 

China is nog steeds de belangrijkste markt voor het merk, al maken zowel Amerika als Europa terrein goed. Op het einde van 2015 waren er 523 winkels van Ermenegildo Zegna te vinden, waarvan 307 in eigen beheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.