Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent | RetailDetail

Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent

Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent

Het Franse luxemerk Hermès heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar de verwachtingen overtroffen met een omzetstijging van 10,4 procent, naar 990,6 miljoen euro. Hermès waarschuwde wel al dat de operationele marge waarschijnlijk iets lager zou liggen.

China blijft groeien

In Azië (exclusief Japan) groeide de omzet met 10,2 procent. Dat is een lagere omzetgroei dan in de voorbije periodes, maar in China is er wel nog steeds sprake van een flink stijgende vraag naar producten van Hermès, dat vooral bekend staat vanwege zijn handtassen en sjaals.

 

Ook in andere regio's groeide de omzet: in Noord- en Zuid-Amerika ging de omzet omhoog met 16,9 procent, in Japan met 16,4 procent en in Europa met 7,4 procent. Ook in thuisland Frankrijk was er sprake van een omzetstijging van 7,4 procent.

 

Van de verschillende divisies binnen Hermès is lederwaren met 19,3 procent de grootste groeier. De verkoop van parfums steeg met 11,8 procent en ready-to-wear en accessoires met 9,1 procent. Enkel de verkoop van horloges daalde met 14,4 procent, door de kleinere voorraden in China vanwege strengere anti-corruptiemaatregelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.