Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent | RetailDetail

Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent

Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent

Het Franse luxemerk Hermès heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar de verwachtingen overtroffen met een omzetstijging van 10,4 procent, naar 990,6 miljoen euro. Hermès waarschuwde wel al dat de operationele marge waarschijnlijk iets lager zou liggen.

China blijft groeien

In Azië (exclusief Japan) groeide de omzet met 10,2 procent. Dat is een lagere omzetgroei dan in de voorbije periodes, maar in China is er wel nog steeds sprake van een flink stijgende vraag naar producten van Hermès, dat vooral bekend staat vanwege zijn handtassen en sjaals.

 

Ook in andere regio's groeide de omzet: in Noord- en Zuid-Amerika ging de omzet omhoog met 16,9 procent, in Japan met 16,4 procent en in Europa met 7,4 procent. Ook in thuisland Frankrijk was er sprake van een omzetstijging van 7,4 procent.

 

Van de verschillende divisies binnen Hermès is lederwaren met 19,3 procent de grootste groeier. De verkoop van parfums steeg met 11,8 procent en ready-to-wear en accessoires met 9,1 procent. Enkel de verkoop van horloges daalde met 14,4 procent, door de kleinere voorraden in China vanwege strengere anti-corruptiemaatregelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top