Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent

Omzet Hermès stijgt met meer dan 10 procent

Het Franse luxemerk Hermès heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar de verwachtingen overtroffen met een omzetstijging van 10,4 procent, naar 990,6 miljoen euro. Hermès waarschuwde wel al dat de operationele marge waarschijnlijk iets lager zou liggen.

China blijft groeien

In Azië (exclusief Japan) groeide de omzet met 10,2 procent. Dat is een lagere omzetgroei dan in de voorbije periodes, maar in China is er wel nog steeds sprake van een flink stijgende vraag naar producten van Hermès, dat vooral bekend staat vanwege zijn handtassen en sjaals.

 

Ook in andere regio's groeide de omzet: in Noord- en Zuid-Amerika ging de omzet omhoog met 16,9 procent, in Japan met 16,4 procent en in Europa met 7,4 procent. Ook in thuisland Frankrijk was er sprake van een omzetstijging van 7,4 procent.

 

Van de verschillende divisies binnen Hermès is lederwaren met 19,3 procent de grootste groeier. De verkoop van parfums steeg met 11,8 procent en ready-to-wear en accessoires met 9,1 procent. Enkel de verkoop van horloges daalde met 14,4 procent, door de kleinere voorraden in China vanwege strengere anti-corruptiemaatregelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top