Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt
Shutterstock

De omzet van jeansmerk Levi Strauss is in het tweede kwartaal met 6% gegroeid, maar omwille van de kosten die gepaard gingen met een schuldherschikking daalde de nettowinst toch ten opzichte van een jaar eerder.

Terugval in Verenigde Staten

De totale omzet kwam uit op 1,07 miljard dollar (930 miljoen euro), ten opzichte van 1,01 miljard dollar (880 miljoen euro) een jaar eerder. De grootste groei was te vinden in Europa, waar de omzet met maar liefst 20% groeide. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 3%, dankzij groei in Canada en Mexico. In de Verenigde Staten was er wel een terugval, vooral vanwege een mindere prestatie van het merk Dockers. In Azië ging de omzet er met 3% op vooruit.

 

Ondanks de hogere omzet daalde de nettowinst van 30,7 miljoen dollar (27 miljoen euro) naar 17,5 miljoen dollar (15 miljoen euro). Een groot deel van die daling was te wijten aan een schuldherschikking die gepaard ging met een kost van 23 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

“Ons bedrijf is gediversifieerder dan ooit tevoren, gedreven door de gedisciplineerde uitvoering van onze groeistrategie op lange termijn en investeringen in productinnovatie en de winkelervaring voor de klant”, aldus Chip Bergh, CEO bij Levi Strauss. “Onze sterke omzetgroei versterkt de voordelen van een meer gebalanceerde portfolio.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top