Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt | RetailDetail

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt
Shutterstock

De omzet van jeansmerk Levi Strauss is in het tweede kwartaal met 6% gegroeid, maar omwille van de kosten die gepaard gingen met een schuldherschikking daalde de nettowinst toch ten opzichte van een jaar eerder.

Terugval in Verenigde Staten

De totale omzet kwam uit op 1,07 miljard dollar (930 miljoen euro), ten opzichte van 1,01 miljard dollar (880 miljoen euro) een jaar eerder. De grootste groei was te vinden in Europa, waar de omzet met maar liefst 20% groeide. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 3%, dankzij groei in Canada en Mexico. In de Verenigde Staten was er wel een terugval, vooral vanwege een mindere prestatie van het merk Dockers. In Azië ging de omzet er met 3% op vooruit.

 

Ondanks de hogere omzet daalde de nettowinst van 30,7 miljoen dollar (27 miljoen euro) naar 17,5 miljoen dollar (15 miljoen euro). Een groot deel van die daling was te wijten aan een schuldherschikking die gepaard ging met een kost van 23 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

“Ons bedrijf is gediversifieerder dan ooit tevoren, gedreven door de gedisciplineerde uitvoering van onze groeistrategie op lange termijn en investeringen in productinnovatie en de winkelervaring voor de klant”, aldus Chip Bergh, CEO bij Levi Strauss. “Onze sterke omzetgroei versterkt de voordelen van een meer gebalanceerde portfolio.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.