Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt
Shutterstock

De omzet van jeansmerk Levi Strauss is in het tweede kwartaal met 6% gegroeid, maar omwille van de kosten die gepaard gingen met een schuldherschikking daalde de nettowinst toch ten opzichte van een jaar eerder.

Terugval in Verenigde Staten

De totale omzet kwam uit op 1,07 miljard dollar (930 miljoen euro), ten opzichte van 1,01 miljard dollar (880 miljoen euro) een jaar eerder. De grootste groei was te vinden in Europa, waar de omzet met maar liefst 20% groeide. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 3%, dankzij groei in Canada en Mexico. In de Verenigde Staten was er wel een terugval, vooral vanwege een mindere prestatie van het merk Dockers. In Azië ging de omzet er met 3% op vooruit.

 

Ondanks de hogere omzet daalde de nettowinst van 30,7 miljoen dollar (27 miljoen euro) naar 17,5 miljoen dollar (15 miljoen euro). Een groot deel van die daling was te wijten aan een schuldherschikking die gepaard ging met een kost van 23 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

“Ons bedrijf is gediversifieerder dan ooit tevoren, gedreven door de gedisciplineerde uitvoering van onze groeistrategie op lange termijn en investeringen in productinnovatie en de winkelervaring voor de klant”, aldus Chip Bergh, CEO bij Levi Strauss. “Onze sterke omzetgroei versterkt de voordelen van een meer gebalanceerde portfolio.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Kingfisher ziet omzet weer dalen

17/08/2017

Doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft er opnieuw een zwak kwartaal opzitten: de Brits-Franse groep heeft op beide thuismarkten te maken met een terugval en daarnaast weegt het herstructureringsplan op de resultaten.

Fikse winstdaling voor Geberit

17/08/2017

De Zwitserse sanitairspecialist Geberit zag zijn winst het voorbije halfjaar met bijna een vijfde dalen. Ook de omzet ging achteruit, zij het lichtjes.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Back to top