Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt | RetailDetail

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt

Omzet Levi Strauss groeit, maar winst daalt
Shutterstock

De omzet van jeansmerk Levi Strauss is in het tweede kwartaal met 6% gegroeid, maar omwille van de kosten die gepaard gingen met een schuldherschikking daalde de nettowinst toch ten opzichte van een jaar eerder.

Terugval in Verenigde Staten

De totale omzet kwam uit op 1,07 miljard dollar (930 miljoen euro), ten opzichte van 1,01 miljard dollar (880 miljoen euro) een jaar eerder. De grootste groei was te vinden in Europa, waar de omzet met maar liefst 20% groeide. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 3%, dankzij groei in Canada en Mexico. In de Verenigde Staten was er wel een terugval, vooral vanwege een mindere prestatie van het merk Dockers. In Azië ging de omzet er met 3% op vooruit.

 

Ondanks de hogere omzet daalde de nettowinst van 30,7 miljoen dollar (27 miljoen euro) naar 17,5 miljoen dollar (15 miljoen euro). Een groot deel van die daling was te wijten aan een schuldherschikking die gepaard ging met een kost van 23 miljoen dollar (20 miljoen euro).

 

“Ons bedrijf is gediversifieerder dan ooit tevoren, gedreven door de gedisciplineerde uitvoering van onze groeistrategie op lange termijn en investeringen in productinnovatie en de winkelervaring voor de klant”, aldus Chip Bergh, CEO bij Levi Strauss. “Onze sterke omzetgroei versterkt de voordelen van een meer gebalanceerde portfolio.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.