Omzet Suitsupply groeit met vijfde | RetailDetail

Omzet Suitsupply groeit met vijfde

Omzet Suitsupply groeit met vijfde

De omzet van kledingketen Suitsupply is het voorbije boekjaar met 19% gestegen naar 207 miljoen euro. Het holdingbedrijf van Suitsupply maakte wel een verlies van 2,6 miljoen euro, vooral vanwege hoge financieringskosten.

Groei online verkoop

Het grootste gedeelte van de omzet, bijna 71 miljoen euro, wordt momenteel in de Verenigde Staten gehaald. Daar groeide de omzet dan ook met 28% ten opzichte van een jaar eerder. Ook Nederland blijft een belangrijke markt met een omzet van 47 miljoen euro, al is dat 3 miljoen euro minder dan een jaar eerder.

 

Wereldwijd had Suitsupply eind 2016 72 fysieke winkels, maar ook online doet Suitsupply het goed. Daar steeg de verkoop met bijna 29% naar 37,4 miljoen euro.

 

“Naast dat we nieuwe winkels aan het openen zijn focussen we ook heel erg op onze online activiteiten. Langzamerhand begint het wel een beetje een techbedrijf te worden, mensen die de modecollectie designen en mensen die codes schrijven zijn hand in hand bezig onze online-propositie te versterken”, zegt CEO Fokke De Jong aan Quote. Hij verwacht in het lopende boekjaar opnieuw een online groei tussen 20 en 25%.

 

Dankzij de omzetgroei steeg de EBITDA met 45% naar 25,3 miljoen euro en de nettowinst groeide van 700.000 euro naar 2,9 miljoen euro. De holding boven het bedrijf maakte dus wel een verlies van 2,6 miljoen euro, vanwege hoge financieringslasten. De schuldenlast van die holding steeg in 2016 dan ook van 88,5 miljoen euro naar 110 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.