Omzet Under Armour groeit met meer dan 20% | RetailDetail

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Under Armour is in het derde kwartaal met 22% gegroeid naar 1,47 miljard dollar (1,35 miljard euro). De winst ging zelfs met meer dan een kwart de hoogte in.

26 kwartalen op rij groei

De nettowinst van Under Armour kwam in het derde kwartaal uit op 128 miljoen dollar (120 miljoen euro), 28% meer dan een jaar eerder. Het is ondertussen al het 26e kwartaal op rij dat de omzet met meer dan 20% groeit.

 

Het grootste deel van zijn omzet haalt Under Armour uit wholesaleverkopen, maar ook de directe verkoop aan klanten groeide met 29% naar 408 miljoen dollar (370 miljoen euro). Bij Under Armour gaat dat vrijwel volledig over online verkoop, aangezien het merk amper eigen verkooppunten heeft.

 

Under Armour heeft al een sterke basis in Noord-Amerika, waar het ongeveer 85% van zijn omzet haalt, maar het investeert ook sterk in de internationale markten. Daar steeg de omzet dan ook met 74% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor het volledige boekjaar verwacht Under Armour een omzet van ongeveer 4,925 miljard dollar (4,5 miljard euro): dat zou een groei zijn van 24% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.