Omzet Under Armour groeit met meer dan 20% | RetailDetail

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

Omzet Under Armour groeit met meer dan 20 procent

De omzet van het Amerikaanse sportmerk Under Armour is in het derde kwartaal met 22% gegroeid naar 1,47 miljard dollar (1,35 miljard euro). De winst ging zelfs met meer dan een kwart de hoogte in.

26 kwartalen op rij groei

De nettowinst van Under Armour kwam in het derde kwartaal uit op 128 miljoen dollar (120 miljoen euro), 28% meer dan een jaar eerder. Het is ondertussen al het 26e kwartaal op rij dat de omzet met meer dan 20% groeit.

 

Het grootste deel van zijn omzet haalt Under Armour uit wholesaleverkopen, maar ook de directe verkoop aan klanten groeide met 29% naar 408 miljoen dollar (370 miljoen euro). Bij Under Armour gaat dat vrijwel volledig over online verkoop, aangezien het merk amper eigen verkooppunten heeft.

 

Under Armour heeft al een sterke basis in Noord-Amerika, waar het ongeveer 85% van zijn omzet haalt, maar het investeert ook sterk in de internationale markten. Daar steeg de omzet dan ook met 74% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Voor het volledige boekjaar verwacht Under Armour een omzet van ongeveer 4,925 miljard dollar (4,5 miljard euro): dat zou een groei zijn van 24% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.