Omzet Zalando groeit opnieuw met kwart

Omzet Zalando groeit opnieuw met kwart

De omzet van de Duitse online moderetailer Zalando is in het tweede kwartaal opnieuw met een kwart gestegen. Daarnaast wist het ook de marge flink te verhogen ten opzichte van een jaar eerder.

“Sterk tweede kwartaal”

De totale omzet van Zalando kwam in het tweede kwartaal uit op een bedrag tussen 909 en 924 miljoen euro. Dat is een groei van 24 tot 26% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2015. In de twee eerste kwartalen samen was er sprake van een groei van 24 tot 25%, goed voor een omzet tussen 1,705 en 1,720 miljard euro. De aangepaste EBIT groeide in het tweede kwartaal dan weer van 30 miljoen euro naar 68 tot 88 miljoen euro: een stijging van de marge van 4,1 naar 7,5 tot 9,5%.

 

“Zalando had een zeer sterk tweede kwartaal. We voldeden aan ons ambitieuze groeiplannen en we zagen onze winstgevendheid substantieel stijgen”, zegt Rubin Ritter, lid van het management bij Zalando.

 

Omwille van de sterke prestaties in de eerste twee kwartalen heeft Zalando zijn prognose voor het volledige jaar opgetrokken naar een omzetgroei van 20 tot 25 procent en een EBIT-marge tussen 4 en 5,5 procent. De volledige cijfers van het tweede kwartaal worden op 11 augustus vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top