Omzet Zalando opnieuw de hoogte in | RetailDetail

Omzet Zalando opnieuw de hoogte in

Omzet Zalando opnieuw de hoogte in

De Duitse online retailer Zalando zag in het derde kwartaal van 2016 zijn omzet opnieuw met meer dan 17% stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aandeel mobiele bezoeken steeg opnieuw fors.

DACH-regio draagt winstgevendheid groep

In het derde kwartaal van 2016 steeg de omzet van Zalando met 17,1% naar 835 miljoen euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 9,7%, terwijl er in de rest van Europa zelfs sprake was van een groei van 24,3%. Zalando haalt wel nog altijd meer dan de helft van zijn omzet uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

 

Daarbij groeide ook de EBIT naar 19,5 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog een verlies van 23,5 miljoen euro. Dat positieve resultaat werd volledig gedragen door de Duitstalige landen, aangezien er in de rest van Europa nog sprake was van een negatieve EBIT van 17,9 miljoen euro.

 

Ondertussen blijft Zalando groeien op mobiel vlak; in het derde kwartaal van 2015 bezocht 58,8% van de bezoekers het platform via een mobiel apparaat, in 2016 is dat al gegroeid naar 67%. In totaal kreeg Zalando 468,6 miljoen bezoekers over de vloer, ten opzichte van 393,9 miljoen een jaar eerder. Het aantal actieve klanten steeg dan weer van 17,2 miljoen naar 19,2 miljoen, waardoor ook het aantal bestellingen groeide van 13,8 miljoen naar 16,4 miljoen. De gemiddelde waarde van een bestelling daalde wel van 63,3 euro naar 62,8 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Minder omzet maar meer winst voor Maxeda

23/07/2018

Maxeda, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Praxis en Brico, publiceerde zopas degelijke bedrijfsresultaten. In Nederland gaan de zaken beter dan in België. De groep wil groeien met kleinere stadswinkels.

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".