Omzet Zalando opnieuw de hoogte in | RetailDetail

Omzet Zalando opnieuw de hoogte in

Omzet Zalando opnieuw de hoogte in

De Duitse online retailer Zalando zag in het derde kwartaal van 2016 zijn omzet opnieuw met meer dan 17% stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aandeel mobiele bezoeken steeg opnieuw fors.

DACH-regio draagt winstgevendheid groep

In het derde kwartaal van 2016 steeg de omzet van Zalando met 17,1% naar 835 miljoen euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 9,7%, terwijl er in de rest van Europa zelfs sprake was van een groei van 24,3%. Zalando haalt wel nog altijd meer dan de helft van zijn omzet uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

 

Daarbij groeide ook de EBIT naar 19,5 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog een verlies van 23,5 miljoen euro. Dat positieve resultaat werd volledig gedragen door de Duitstalige landen, aangezien er in de rest van Europa nog sprake was van een negatieve EBIT van 17,9 miljoen euro.

 

Ondertussen blijft Zalando groeien op mobiel vlak; in het derde kwartaal van 2015 bezocht 58,8% van de bezoekers het platform via een mobiel apparaat, in 2016 is dat al gegroeid naar 67%. In totaal kreeg Zalando 468,6 miljoen bezoekers over de vloer, ten opzichte van 393,9 miljoen een jaar eerder. Het aantal actieve klanten steeg dan weer van 17,2 miljoen naar 19,2 miljoen, waardoor ook het aantal bestellingen groeide van 13,8 miljoen naar 16,4 miljoen. De gemiddelde waarde van een bestelling daalde wel van 63,3 euro naar 62,8 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.