O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen | RetailDetail

O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen

O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen

Modemerk O'Neill heeft een nieuwe showroom en kantoren geopend in Drongen bij Gent. Het nieuwe epicentrum in de Oude Kleurfabriek ligt amper een kilometer verwijderd van de vorige locatie, maar maakt volgens O'Neill 'een wereld van verschil' uit.

Centraliseren en optimaliseren

O'Neill België onderging de voorbije jaren een grondige verandering. "We zijn van een bedrijf dat vijftien merken verdeelde getransformeerd naar een dochteronderneming die volledig focust op één paradepaardje", vertelt country manager Frederik Deneckere.

 

Het oorspronkelijke distributiemodel paste niet niet meer in de logistieke keten van vandaag. Bovendien drong een centralisatie zich op teneinde de producten scherp geprijsd te houden, aldus Deneckere: "Dubbele kosten kan je in deze economische tijden beter vermijden. Door heel wat administratie en logistiek Europees te centraliseren en te optimaliseren, kunnen we onze aandacht nu nog meer richten op de klanten en ook onze prijsstrategie en kwaliteit behouden."

 

Locatie past bij nieuwe stijl

De nieuwe locatie is echter niet alleen perfect op maat van de huidige structuur, de unieke sfeer van de oude fabriek sluit ook heel nauw aan bij de nieuwe richting die O'Neill is ingeslagen. "Het is een industriële site uit het interbellum die authenticiteit uitstraalt, wat ruwer is en perfect aansluit bij de collectie," zegt marketing manager Chris Verghote.

 

"We hebben altijd met succes gefocust op innoverende sportproducten, maar daardoor verengde O'Neill als vrijetijdsmerk", vervolgt Verghote. "We zijn er al altijd geweest voor de avontuurlijke jongeren waarbij surf en snow hoog op de ladder der belangrijke dingen in het leven staan, maar zij zijn tegenwoordig veel meer met muziek, foto, kunst of andere sporten bezig, ze zitten niet meer enkel in een surf- of snowkliekje. Daarom zal O'Neill ook heel wat 'cultural ambassadors' zoals bands, fotografen, dj's en straatartiesten gaan steunen."

 

"De wereld is een dorp geworden en de culturele invloeden komen bijgevolg van overal. Daarom krijgt het merk een zekere 'reset', met respect voor de authenticiteit en de pioniersrol. De jas die je in de bergen warm houdt, moet ook fijn om dragen zijn als je door de stad fietst," zegt country manager Deneckere. "De verschillende collecties zijn nu opnieuw even divers als het leven van een jongere in 2013."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.