O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen

O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen

Modemerk O'Neill heeft een nieuwe showroom en kantoren geopend in Drongen bij Gent. Het nieuwe epicentrum in de Oude Kleurfabriek ligt amper een kilometer verwijderd van de vorige locatie, maar maakt volgens O'Neill 'een wereld van verschil' uit.

Centraliseren en optimaliseren

O'Neill België onderging de voorbije jaren een grondige verandering. "We zijn van een bedrijf dat vijftien merken verdeelde getransformeerd naar een dochteronderneming die volledig focust op één paradepaardje", vertelt country manager Frederik Deneckere.

 

Het oorspronkelijke distributiemodel paste niet niet meer in de logistieke keten van vandaag. Bovendien drong een centralisatie zich op teneinde de producten scherp geprijsd te houden, aldus Deneckere: "Dubbele kosten kan je in deze economische tijden beter vermijden. Door heel wat administratie en logistiek Europees te centraliseren en te optimaliseren, kunnen we onze aandacht nu nog meer richten op de klanten en ook onze prijsstrategie en kwaliteit behouden."

 

Locatie past bij nieuwe stijl

De nieuwe locatie is echter niet alleen perfect op maat van de huidige structuur, de unieke sfeer van de oude fabriek sluit ook heel nauw aan bij de nieuwe richting die O'Neill is ingeslagen. "Het is een industriële site uit het interbellum die authenticiteit uitstraalt, wat ruwer is en perfect aansluit bij de collectie," zegt marketing manager Chris Verghote.

 

"We hebben altijd met succes gefocust op innoverende sportproducten, maar daardoor verengde O'Neill als vrijetijdsmerk", vervolgt Verghote. "We zijn er al altijd geweest voor de avontuurlijke jongeren waarbij surf en snow hoog op de ladder der belangrijke dingen in het leven staan, maar zij zijn tegenwoordig veel meer met muziek, foto, kunst of andere sporten bezig, ze zitten niet meer enkel in een surf- of snowkliekje. Daarom zal O'Neill ook heel wat 'cultural ambassadors' zoals bands, fotografen, dj's en straatartiesten gaan steunen."

 

"De wereld is een dorp geworden en de culturele invloeden komen bijgevolg van overal. Daarom krijgt het merk een zekere 'reset', met respect voor de authenticiteit en de pioniersrol. De jas die je in de bergen warm houdt, moet ook fijn om dragen zijn als je door de stad fietst," zegt country manager Deneckere. "De verschillende collecties zijn nu opnieuw even divers als het leven van een jongere in 2013."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top