O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen | RetailDetail

O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen

O'Neill België opent nieuw hoofdkwartier in Drongen

Modemerk O'Neill heeft een nieuwe showroom en kantoren geopend in Drongen bij Gent. Het nieuwe epicentrum in de Oude Kleurfabriek ligt amper een kilometer verwijderd van de vorige locatie, maar maakt volgens O'Neill 'een wereld van verschil' uit.

Centraliseren en optimaliseren

O'Neill België onderging de voorbije jaren een grondige verandering. "We zijn van een bedrijf dat vijftien merken verdeelde getransformeerd naar een dochteronderneming die volledig focust op één paradepaardje", vertelt country manager Frederik Deneckere.

 

Het oorspronkelijke distributiemodel paste niet niet meer in de logistieke keten van vandaag. Bovendien drong een centralisatie zich op teneinde de producten scherp geprijsd te houden, aldus Deneckere: "Dubbele kosten kan je in deze economische tijden beter vermijden. Door heel wat administratie en logistiek Europees te centraliseren en te optimaliseren, kunnen we onze aandacht nu nog meer richten op de klanten en ook onze prijsstrategie en kwaliteit behouden."

 

Locatie past bij nieuwe stijl

De nieuwe locatie is echter niet alleen perfect op maat van de huidige structuur, de unieke sfeer van de oude fabriek sluit ook heel nauw aan bij de nieuwe richting die O'Neill is ingeslagen. "Het is een industriële site uit het interbellum die authenticiteit uitstraalt, wat ruwer is en perfect aansluit bij de collectie," zegt marketing manager Chris Verghote.

 

"We hebben altijd met succes gefocust op innoverende sportproducten, maar daardoor verengde O'Neill als vrijetijdsmerk", vervolgt Verghote. "We zijn er al altijd geweest voor de avontuurlijke jongeren waarbij surf en snow hoog op de ladder der belangrijke dingen in het leven staan, maar zij zijn tegenwoordig veel meer met muziek, foto, kunst of andere sporten bezig, ze zitten niet meer enkel in een surf- of snowkliekje. Daarom zal O'Neill ook heel wat 'cultural ambassadors' zoals bands, fotografen, dj's en straatartiesten gaan steunen."

 

"De wereld is een dorp geworden en de culturele invloeden komen bijgevolg van overal. Daarom krijgt het merk een zekere 'reset', met respect voor de authenticiteit en de pioniersrol. De jas die je in de bergen warm houdt, moet ook fijn om dragen zijn als je door de stad fietst," zegt country manager Deneckere. "De verschillende collecties zijn nu opnieuw even divers als het leven van een jongere in 2013."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.