O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk | RetailDetail

O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

Het Amerikaanse surfmerk O’Neill heeft een nieuw hoofd voor zijn Belgische afdeling. Sinds 9 januari is Frederik Deneckere de Country Cluster Manager van O'Neill België en Frankrijk. Net als de recent aangestelde CEO van O’Neill, Willem Haitink, heeft Deneckere zijn sporen verdiend bij Nike.


Deneckere, sinoloog van opleiding, heeft ruim 20 jaar ervaring in het wereldje van sales en marketing, waarvan meer dan 13 jaar als verkoopmanager bij sportartikelenproducent Nike. De retailzijde leerde hij kennen als voormalig country manager Belux van SportsDirect.com. Buiten de sector van de sportmode is Deneckere betrokken geweest bij GreenPan, waar hij de positie van Europees verkoopmanager vervulde.

 

“Met Frederik als country manager zijn we ervan overtuigd iemand van grote waarde aan boord te hebben om de ontwikkeling van de O'Neill business in onze markten en winkels te bevorderen,” aldus topman Willem Haitink, die zelf pas in juli verleden jaar de overstap van Converse naar O'Neill maakte en meer dan 16 actief was bij Nike.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid. Recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.