O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk | RetailDetail

O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

Het Amerikaanse surfmerk O’Neill heeft een nieuw hoofd voor zijn Belgische afdeling. Sinds 9 januari is Frederik Deneckere de Country Cluster Manager van O'Neill België en Frankrijk. Net als de recent aangestelde CEO van O’Neill, Willem Haitink, heeft Deneckere zijn sporen verdiend bij Nike.


Deneckere, sinoloog van opleiding, heeft ruim 20 jaar ervaring in het wereldje van sales en marketing, waarvan meer dan 13 jaar als verkoopmanager bij sportartikelenproducent Nike. De retailzijde leerde hij kennen als voormalig country manager Belux van SportsDirect.com. Buiten de sector van de sportmode is Deneckere betrokken geweest bij GreenPan, waar hij de positie van Europees verkoopmanager vervulde.

 

“Met Frederik als country manager zijn we ervan overtuigd iemand van grote waarde aan boord te hebben om de ontwikkeling van de O'Neill business in onze markten en winkels te bevorderen,” aldus topman Willem Haitink, die zelf pas in juli verleden jaar de overstap van Converse naar O'Neill maakte en meer dan 16 actief was bij Nike.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.