O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

O'Neill heeft nieuwe country manager België en Frankrijk

Het Amerikaanse surfmerk O’Neill heeft een nieuw hoofd voor zijn Belgische afdeling. Sinds 9 januari is Frederik Deneckere de Country Cluster Manager van O'Neill België en Frankrijk. Net als de recent aangestelde CEO van O’Neill, Willem Haitink, heeft Deneckere zijn sporen verdiend bij Nike.


Deneckere, sinoloog van opleiding, heeft ruim 20 jaar ervaring in het wereldje van sales en marketing, waarvan meer dan 13 jaar als verkoopmanager bij sportartikelenproducent Nike. De retailzijde leerde hij kennen als voormalig country manager Belux van SportsDirect.com. Buiten de sector van de sportmode is Deneckere betrokken geweest bij GreenPan, waar hij de positie van Europees verkoopmanager vervulde.

 

“Met Frederik als country manager zijn we ervan overtuigd iemand van grote waarde aan boord te hebben om de ontwikkeling van de O'Neill business in onze markten en winkels te bevorderen,” aldus topman Willem Haitink, die zelf pas in juli verleden jaar de overstap van Converse naar O'Neill maakte en meer dan 16 actief was bij Nike.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top