Online groei stuwt resultaten Ted Baker

Online groei stuwt resultaten Ted Baker

Het Britse modehuis Ted Baker zag in de periode van 31 januari tot 11 juni 2016 zijn omzet met 11,3% de hoogte in gaan. Dat had het te danken aan een grote vraag en internationale expansie, maar ook aan online groei.

Online omzet groeit met een derde

Ook de retailomzet van Ted Baker ging er in de voorbije periode met 12,7% op vooruit (bij constante wisselkoerseffecten zou dat +10,3% geweest zijn), voornamelijk dankzij de opening van nieuwe winkels. Zo steeg de winkelruimte met 9,7% naar iets meer dan 35.000 m², door openingen in Peking, Ottawa en Seattle.

 

Online werd er 32,3% meer omzet gehaald in dezelfde periode, onder andere dankzij de start van de eerste gelokaliseerde website in Duitsland. De eerste resultaten van dat project zijn volgens Ted Baker bemoedigend. Ook de groothandelsomzet steeg in deze periode met 7,3%: vooral in Noord-Amerika spreekt Ted Baker van een goede start. In het Verenigd Koninkrijk was de groei lager, vanwege enkele problemen met leveringen.

 

Verschuiving boekjaar

“Deze resultaten tonen de kracht van ons merk. We zijn heel tevreden met de reactie van onze klanten in deze periode en we blijven goed gepositioneerd om onze verwachtingen voor het volledige jaar te voldoen”, aldus Ray Kelvin, oprichter en CEO van Ted Baker.

 

Ted Baker rapporteert zijn cijfers over deze periode van 19 weken vanwege een verschuiving van het boekjaar. Het vorige boekjaar eindigde normaal op 30 januari 2016, maar het nieuwe boekjaar ging pas op 12 juni 2016 van start.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top