Online groei stuwt resultaten Ted Baker

Online groei stuwt resultaten Ted Baker

Het Britse modehuis Ted Baker zag in de periode van 31 januari tot 11 juni 2016 zijn omzet met 11,3% de hoogte in gaan. Dat had het te danken aan een grote vraag en internationale expansie, maar ook aan online groei.

Online omzet groeit met een derde

Ook de retailomzet van Ted Baker ging er in de voorbije periode met 12,7% op vooruit (bij constante wisselkoerseffecten zou dat +10,3% geweest zijn), voornamelijk dankzij de opening van nieuwe winkels. Zo steeg de winkelruimte met 9,7% naar iets meer dan 35.000 m², door openingen in Peking, Ottawa en Seattle.

 

Online werd er 32,3% meer omzet gehaald in dezelfde periode, onder andere dankzij de start van de eerste gelokaliseerde website in Duitsland. De eerste resultaten van dat project zijn volgens Ted Baker bemoedigend. Ook de groothandelsomzet steeg in deze periode met 7,3%: vooral in Noord-Amerika spreekt Ted Baker van een goede start. In het Verenigd Koninkrijk was de groei lager, vanwege enkele problemen met leveringen.

 

Verschuiving boekjaar

“Deze resultaten tonen de kracht van ons merk. We zijn heel tevreden met de reactie van onze klanten in deze periode en we blijven goed gepositioneerd om onze verwachtingen voor het volledige jaar te voldoen”, aldus Ray Kelvin, oprichter en CEO van Ted Baker.

 

Ted Baker rapporteert zijn cijfers over deze periode van 19 weken vanwege een verschuiving van het boekjaar. Het vorige boekjaar eindigde normaal op 30 januari 2016, maar het nieuwe boekjaar ging pas op 12 juni 2016 van start.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Back to top