Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland | RetailDetail

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.