Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland | RetailDetail

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.