Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland | RetailDetail

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top