Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé naar België en Nederland

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Online shopping community Showroomprivé komt weldra naar België en Nederland. De Franse ledenwebshop heeft na succes in Spanje, Italië en Groot-Brittannië zijn zinnen gezet op verdere Europese expansie. De shopping community volgt daarmee in het kielzog van Franse marktleider Vente-Privée.

 

Showroomprivé is de tweede grootste online shopping community in Frankrijk na Vente-Privée. Naar diens voorbeeld besloot ook Showroomprivé zich buiten de landsgrenzen te wagen. Vorig jaar maakte de shopping community een succesvolle intrede in Spanje. Het land telt al 800.000 ingeschrevenen, goed voor een omzet 10 miljoen euro. Dit jaar zou die omzet volgens directeur Thierry Petit zelfs de kaap van 25 miljoen bereiken.

 

Samen met de activiteiten op de thuismarkt behaalde Showroomprivé een bedrijfsomzet van 130 miljoen euro in 2010. De prognose voor 2011 luidt 180 miljoen euro. Sinds maart is de site met name ook actief in Italië en Groot-Brittannië.

 

De lanceringen in Duitsland, Nederland en België staan voor begin 2012 op de agenda. De website is evenwel nu al opengesteld voor inschrijvingen. Leden van shopping communities krijgen regelmatig mailuitnodigingen voor exclusieve online verkopen van merkkledij aan gereduceerde prijzen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top