Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren | RetailDetail

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Modeketen Esprit levert geen online bestellingen meer aan klanten die teveel producten retourneren. Esprit zegt het beleid ingevoerd te hebben, om zo gratis retourneren ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.

Enkel in uitzonderlijke gevallen

Enkel klanten die meer dan 90% van hun laatste zestien bestellingen in de voorbije twee jaar hebben geretourneerd, zullen geband worden van de webshop. Als ze in de buurt komen van dat percentage, dan zullen ze wel eerst gewaarschuwd worden met een mail. Esprit stelt dat het momenteel bijzonder weinig voorkomt dat klanten geen online bestellingen meer kunnen doen, omdat ze teveel hebben teruggestuurd.

 

“We begrijpen dat dit onverwacht kan zijn voor sommige klanten, aangezien gratis retourneren standaard is geworden in de sector. In sommige gevallen is het retourpercentage echter uitzonderlijk hoog”, zegt Esprit aan onze redactie. “We kunnen gratis retourneren enkel blijven aanbieden, als het retourpercentage bij alle klanten binnen de grenzen wordt gehouden.” De regel van 90% is niet enkel geldig in België: ook in alle andere Europese webshops van de modeketen kunnen klanten geweerd worden wanneer ze vrijwel alles terugsturen.

 

H&M en Zalando hebben alvast laten verstaan dat ze niet van plan zijn om dergelijk systeem in te voeren. Volgens hen is het de taak van de retailer om ervoor te zorgen dat het retourpercentage daalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.