Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Modeketen Esprit levert geen online bestellingen meer aan klanten die teveel producten retourneren. Esprit zegt het beleid ingevoerd te hebben, om zo gratis retourneren ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.

Enkel in uitzonderlijke gevallen

Enkel klanten die meer dan 90% van hun laatste zestien bestellingen in de voorbije twee jaar hebben geretourneerd, zullen geband worden van de webshop. Als ze in de buurt komen van dat percentage, dan zullen ze wel eerst gewaarschuwd worden met een mail. Esprit stelt dat het momenteel bijzonder weinig voorkomt dat klanten geen online bestellingen meer kunnen doen, omdat ze teveel hebben teruggestuurd.

 

“We begrijpen dat dit onverwacht kan zijn voor sommige klanten, aangezien gratis retourneren standaard is geworden in de sector. In sommige gevallen is het retourpercentage echter uitzonderlijk hoog”, zegt Esprit aan onze redactie. “We kunnen gratis retourneren enkel blijven aanbieden, als het retourpercentage bij alle klanten binnen de grenzen wordt gehouden.” De regel van 90% is niet enkel geldig in België: ook in alle andere Europese webshops van de modeketen kunnen klanten geweerd worden wanneer ze vrijwel alles terugsturen.

 

H&M en Zalando hebben alvast laten verstaan dat ze niet van plan zijn om dergelijk systeem in te voeren. Volgens hen is het de taak van de retailer om ervoor te zorgen dat het retourpercentage daalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top