Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren | RetailDetail

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Ook in België levert Esprit niet meer aan klanten die teveel retourneren

Modeketen Esprit levert geen online bestellingen meer aan klanten die teveel producten retourneren. Esprit zegt het beleid ingevoerd te hebben, om zo gratis retourneren ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.

Enkel in uitzonderlijke gevallen

Enkel klanten die meer dan 90% van hun laatste zestien bestellingen in de voorbije twee jaar hebben geretourneerd, zullen geband worden van de webshop. Als ze in de buurt komen van dat percentage, dan zullen ze wel eerst gewaarschuwd worden met een mail. Esprit stelt dat het momenteel bijzonder weinig voorkomt dat klanten geen online bestellingen meer kunnen doen, omdat ze teveel hebben teruggestuurd.

 

“We begrijpen dat dit onverwacht kan zijn voor sommige klanten, aangezien gratis retourneren standaard is geworden in de sector. In sommige gevallen is het retourpercentage echter uitzonderlijk hoog”, zegt Esprit aan onze redactie. “We kunnen gratis retourneren enkel blijven aanbieden, als het retourpercentage bij alle klanten binnen de grenzen wordt gehouden.” De regel van 90% is niet enkel geldig in België: ook in alle andere Europese webshops van de modeketen kunnen klanten geweerd worden wanneer ze vrijwel alles terugsturen.

 

H&M en Zalando hebben alvast laten verstaan dat ze niet van plan zijn om dergelijk systeem in te voeren. Volgens hen is het de taak van de retailer om ervoor te zorgen dat het retourpercentage daalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top