Ook Monki vervoegt Zalando-platform | RetailDetail

Ook Monki vervoegt Zalando-platform

Ook Monki vervoegt Zalando-platform
Monki – © Berta Pfirsich

Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.

 

“Slim uitbreiden”

Monki is het derde H&M-groepsmerk dat beschikbaar is op Zalando, naast Weekday en Cheap Monday. Het modemerk, opgericht in 2006, staat bekend om zijn trendy collecties, geïnspireerd door een mix van Scandinavische 'cool' en Aziatische 'streetstyle'.

 

Ierland en Tsjechië zijn de eerste twee nieuwe landen voor Zalando sinds 2013. Het onlineplatform voor mode en lifestyle bereikt zo nog eens 15,4 miljoen burgers. Beide landen grenzen aan huidige Zalando-markten en worden bediend door de bestaande logistieke sites van de retailer. “We pakken onze uitbreiding slim aan door gebruik te maken van kennis uit onze bestaande Europese markten”, zegt co-CEO Rubin Ritter. “En we werken in de gebruikelijke Zalando-stijl: lanceren, leren, herhalen en schalen.”

 

Naast de uitbreiding naar twee nieuwe landen breidt Zalando zijn taalproposities verder uit. Vanaf de zomer van 2018 hebben klanten in Duitsland toegang tot een Engelstalige versie van de Duitse winkel en klanten in Zwitserland profiteren van een Italiaanse versie van de Zwitserse winkel. Door taalopties uit te breiden, verbetert Zalando de winkelervaring van klanten in beide landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Uitstel van betaling voor Men At Work

25/06/2018

Multimerkenketen Men At Work heeft van de rechtbank van Oost-Brabant uitstel van betaling gekregen. Er is ook een bewindvoerder aangesteld, die een overnemer moet zoeken. De fysieke winkels blijven voorlopig wel open.

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.