Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging

Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging

Nadat eerder deze week het eerste warenhuis van Hudson’s Bay de deuren opende in Amsterdam, opent met Saks OFF 5th nu ook de tweede formule van de Canadese Hudson’s Bay Company een winkel in Nederland.

Duurdere merken tegen lagere prijzen

De eerste vestiging van Saks OFF 5th wordt samen met de tweede Hudson’s Bay-vestiging geopend in Rotterdam. Beide winkels bevinden zich in hetzelfde pand. Tegen het einde van het jaar zullen er nog één vestiging van Saks OFF 5th en acht warenhuizen van Hudson’s Bay geopend worden.

 

Saks OFF 5th is het outletconcept van Hudson’s Bay, waar exclusieve merken tegen lagere prijzen worden verkocht. Het assortiment van Saks OFF 5TH bestaat naast dames-, heren- en kindermode uit footwear, accessoires en homestyling-producten. "Bij HBC zijn we gericht op het bedienen van meerdere klantsegmenten. Hudson’s Bay is een premium warenhuis, terwijl Saks OFF 5th een premium-off-price-keten is – twee verschillende concepten met elk een unieke winkelervaring”, zegt Wolfgang Link, CEO HBC Europe.

 

“Met Saks OFF 5TH krijgt het winkelpubliek toegang tot premium merken en opkomende labels voor gereduceerde prijzen. Al onze vestigingen bevinden zich op A-locaties in de grote steden en het wisselende aanbod zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te ontdekken valt”, voegt Wayne Drummond, president Saks OFF 5th Europe, daar aan toe.

 

Van Saks OFF 5th zijn al heel wat vestigingen te vinden in de Verenigde Staten en onlangs werden ook in Duitsland de eerste vijf winkels van het concept geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top