Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging | RetailDetail

Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging

Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging

Nadat eerder deze week het eerste warenhuis van Hudson’s Bay de deuren opende in Amsterdam, opent met Saks OFF 5th nu ook de tweede formule van de Canadese Hudson’s Bay Company een winkel in Nederland.

Duurdere merken tegen lagere prijzen

De eerste vestiging van Saks OFF 5th wordt samen met de tweede Hudson’s Bay-vestiging geopend in Rotterdam. Beide winkels bevinden zich in hetzelfde pand. Tegen het einde van het jaar zullen er nog één vestiging van Saks OFF 5th en acht warenhuizen van Hudson’s Bay geopend worden.

 

Saks OFF 5th is het outletconcept van Hudson’s Bay, waar exclusieve merken tegen lagere prijzen worden verkocht. Het assortiment van Saks OFF 5TH bestaat naast dames-, heren- en kindermode uit footwear, accessoires en homestyling-producten. "Bij HBC zijn we gericht op het bedienen van meerdere klantsegmenten. Hudson’s Bay is een premium warenhuis, terwijl Saks OFF 5th een premium-off-price-keten is – twee verschillende concepten met elk een unieke winkelervaring”, zegt Wolfgang Link, CEO HBC Europe.

 

“Met Saks OFF 5TH krijgt het winkelpubliek toegang tot premium merken en opkomende labels voor gereduceerde prijzen. Al onze vestigingen bevinden zich op A-locaties in de grote steden en het wisselende aanbod zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te ontdekken valt”, voegt Wayne Drummond, president Saks OFF 5th Europe, daar aan toe.

 

Van Saks OFF 5th zijn al heel wat vestigingen te vinden in de Verenigde Staten en onlangs werden ook in Duitsland de eerste vijf winkels van het concept geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.