Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel | RetailDetail

Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel

Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel

Het Amerikaanse outdoormerk Patagonia heeft al zijn omzet van Black Friday aan het goede doel geschonken. In totaal bracht de actie meer dan negen miljoen euro op, veel meer dan verwacht.

5 keer meer omzet dan verwacht

Patagonia had de wereldwijde omzet voor Black Friday geschat op 2 miljoen dollar (1,9 miljoen euro), maar die schatting werd dus ruim overtroffen. Volgens Patagonia trok het merk heel wat meer klanten die nog nooit iets van het merk hadden gekocht, net omwille van de liefdadigheidsactie. Het merk uit Californië heeft nog niet laten weten welke groeperingen geld mogen verwachten, maar het zegt dat het over instellingen gaat die momenteel onder de radar fungeren en te weinig fondsen hebben om goed werk te blijven leveren.

 

Patagonia werd in 1973 opgericht en heeft zich door de jaren heen sterk geprofileerd als een bedrijf dat sterk inzet op milieuvriendelijkheid. Het heeft daarom ook al het B Corp-certificaat gekregen van B Lab, een wereldwijde non-profitorganisatie die bedrijven beloont die naast winstbejag ook veel aandacht hebben voor sociale of milieuproblematiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.