Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel | RetailDetail

Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel

Outdoormerk Patagonia doneert alle inkomsten Black Friday aan het goede doel

Het Amerikaanse outdoormerk Patagonia heeft al zijn omzet van Black Friday aan het goede doel geschonken. In totaal bracht de actie meer dan negen miljoen euro op, veel meer dan verwacht.

5 keer meer omzet dan verwacht

Patagonia had de wereldwijde omzet voor Black Friday geschat op 2 miljoen dollar (1,9 miljoen euro), maar die schatting werd dus ruim overtroffen. Volgens Patagonia trok het merk heel wat meer klanten die nog nooit iets van het merk hadden gekocht, net omwille van de liefdadigheidsactie. Het merk uit Californië heeft nog niet laten weten welke groeperingen geld mogen verwachten, maar het zegt dat het over instellingen gaat die momenteel onder de radar fungeren en te weinig fondsen hebben om goed werk te blijven leveren.

 

Patagonia werd in 1973 opgericht en heeft zich door de jaren heen sterk geprofileerd als een bedrijf dat sterk inzet op milieuvriendelijkheid. Het heeft daarom ook al het B Corp-certificaat gekregen van B Lab, een wereldwijde non-profitorganisatie die bedrijven beloont die naast winstbejag ook veel aandacht hebben voor sociale of milieuproblematiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.