Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar | RetailDetail

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar
Facebook

De bekende Parijse conceptwinkel Colette sluit na twintig jaar de deuren. Tot 20 december kunnen klanten nog op bezoek komen om de laatste mode te ontdekken, maar daarna valt definitief het doek over de winkel.

Oprichtster op pensioen

Aan alle goede dingen komt een einde. Na 20 uitzonderlijke jaren sluit Colette op 20 december definitief de deuren”, staat te lezen in een persbericht rond de sluiting. “Colette Roussaux heeft een leeftijd bereikt waarbij het tijd is rust te nemen. En Colette kan niet bestaan zonder Colette.”

 

Colette, in de Rue Saint-Honoré in Parijs, heeft de voorbije twintig jaar een stevige reputatie opgebouwd met mode, maar ook met kunst, design en muziek. Zo kwam het in 2001 op de proppen met een eerste muziekcompilatie. In 2008 kreeg de winkel nog een volledige make-over en in 2010 werd er in samenwerking met Hermès een collectie sjaals op de markt gebracht. In 2014 kreeg het dan weer de primeur om exclusief de Apple Watch te lanceren. Ook met merken als Ikea en H&M ging Colette samenwerkingen aan.

 

De werking van de winkel zal wel niet veranderen tot aan de sluiting. “Tot de laatste dag zal niks veranderen. De winkel vernieuwt elke week opnieuw met exclusieve samenwerkingen en producten die ook beschikbaar zijn op onze website.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.