Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar
Facebook

De bekende Parijse conceptwinkel Colette sluit na twintig jaar de deuren. Tot 20 december kunnen klanten nog op bezoek komen om de laatste mode te ontdekken, maar daarna valt definitief het doek over de winkel.

Oprichtster op pensioen

Aan alle goede dingen komt een einde. Na 20 uitzonderlijke jaren sluit Colette op 20 december definitief de deuren”, staat te lezen in een persbericht rond de sluiting. “Colette Roussaux heeft een leeftijd bereikt waarbij het tijd is rust te nemen. En Colette kan niet bestaan zonder Colette.”

 

Colette, in de Rue Saint-Honoré in Parijs, heeft de voorbije twintig jaar een stevige reputatie opgebouwd met mode, maar ook met kunst, design en muziek. Zo kwam het in 2001 op de proppen met een eerste muziekcompilatie. In 2008 kreeg de winkel nog een volledige make-over en in 2010 werd er in samenwerking met Hermès een collectie sjaals op de markt gebracht. In 2014 kreeg het dan weer de primeur om exclusief de Apple Watch te lanceren. Ook met merken als Ikea en H&M ging Colette samenwerkingen aan.

 

De werking van de winkel zal wel niet veranderen tot aan de sluiting. “Tot de laatste dag zal niks veranderen. De winkel vernieuwt elke week opnieuw met exclusieve samenwerkingen en producten die ook beschikbaar zijn op onze website.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Back to top