Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar | RetailDetail

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar
Facebook

De bekende Parijse conceptwinkel Colette sluit na twintig jaar de deuren. Tot 20 december kunnen klanten nog op bezoek komen om de laatste mode te ontdekken, maar daarna valt definitief het doek over de winkel.

Oprichtster op pensioen

Aan alle goede dingen komt een einde. Na 20 uitzonderlijke jaren sluit Colette op 20 december definitief de deuren”, staat te lezen in een persbericht rond de sluiting. “Colette Roussaux heeft een leeftijd bereikt waarbij het tijd is rust te nemen. En Colette kan niet bestaan zonder Colette.”

 

Colette, in de Rue Saint-Honoré in Parijs, heeft de voorbije twintig jaar een stevige reputatie opgebouwd met mode, maar ook met kunst, design en muziek. Zo kwam het in 2001 op de proppen met een eerste muziekcompilatie. In 2008 kreeg de winkel nog een volledige make-over en in 2010 werd er in samenwerking met Hermès een collectie sjaals op de markt gebracht. In 2014 kreeg het dan weer de primeur om exclusief de Apple Watch te lanceren. Ook met merken als Ikea en H&M ging Colette samenwerkingen aan.

 

De werking van de winkel zal wel niet veranderen tot aan de sluiting. “Tot de laatste dag zal niks veranderen. De winkel vernieuwt elke week opnieuw met exclusieve samenwerkingen en producten die ook beschikbaar zijn op onze website.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Back to top