Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar | RetailDetail

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar
Facebook

De bekende Parijse conceptwinkel Colette sluit na twintig jaar de deuren. Tot 20 december kunnen klanten nog op bezoek komen om de laatste mode te ontdekken, maar daarna valt definitief het doek over de winkel.

Oprichtster op pensioen

Aan alle goede dingen komt een einde. Na 20 uitzonderlijke jaren sluit Colette op 20 december definitief de deuren”, staat te lezen in een persbericht rond de sluiting. “Colette Roussaux heeft een leeftijd bereikt waarbij het tijd is rust te nemen. En Colette kan niet bestaan zonder Colette.”

 

Colette, in de Rue Saint-Honoré in Parijs, heeft de voorbije twintig jaar een stevige reputatie opgebouwd met mode, maar ook met kunst, design en muziek. Zo kwam het in 2001 op de proppen met een eerste muziekcompilatie. In 2008 kreeg de winkel nog een volledige make-over en in 2010 werd er in samenwerking met Hermès een collectie sjaals op de markt gebracht. In 2014 kreeg het dan weer de primeur om exclusief de Apple Watch te lanceren. Ook met merken als Ikea en H&M ging Colette samenwerkingen aan.

 

De werking van de winkel zal wel niet veranderen tot aan de sluiting. “Tot de laatste dag zal niks veranderen. De winkel vernieuwt elke week opnieuw met exclusieve samenwerkingen en producten die ook beschikbaar zijn op onze website.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.