Patrik Geurts stopt als CEO bij Mayerline

Patrik Geurts stopt als CEO bij Mayerline

Patrik Geurts stopt als CEO bij Mayerline

Verandering aan de top bij Mayerline: CEO Patrik Geurts en bestuurder Annick Meyer, ook kleindochter van de oprichter van het modemerk, hebben besloten om vanaf 1 oktober hun operationele verantwoordelijkheden neer te leggen.

Samen stoppen

De positie van Patrik Geurts zal worden overgenomen door Ann Surkyn, die momenteel inkoopdirecteur bij Mayerline is.

 

"Ons hart ligt bij het bedrijf. Sinds de overname in 2013 waait er een nieuwe positieve wind bij Mayerline. We waren getuige van de geboorte van een nieuwe lijn, Améline, en we zagen onze medewerkers zich vol overgave inzetten voor deze nieuwe dynamiek. Onze beslissing is een logische stap na de overname enkele jaren geleden. Zo krijgt ons geliefd bedrijf alle groeikansen met een nieuwe CEO die de uitdagingen van de toekomst met hart en ziel aangaat. Mijn vrouw en ik zijn samen in dit prachtige verhaal gestapt, en hebben besloten er dan ook samen uit te stappen", aldus Patrik Geurts over zijn beslissing.

 

Mayerline is sinds 2013 in handen van CRG, de holding boven JBC. “We gaan verder op de ingeslagen weg om de groei te versnellen en steken nog een tandje bij. Zo starten we dit najaar met de webshop en openen we bovendien een flagshipstore in Antwerpen. We bestuderen op dit moment enkele pistes van het merk Mayerline in het buitenland en we bekijken enkele locaties in Brussel. Ondertussen verruimen we het assortiment van het jongere zusje Améline, waarvan de opstart onze verwachtingen heeft overtroffen”, aldus Bart Claes van CRG.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.