Perry Sport en Aktiesport aan beterhand | RetailDetail

Perry Sport en Aktiesport aan beterhand

Perry Sport en Aktiesport aan beterhand
Aktiesport.nl

Twee jaar na het faillissement van de USG Group en de sluiting van ongeveer tweehonderd verkooppunten van Perry Sport en Aktiesport, zijn de twee ketens onder leiding van nieuwe eigenaar JD Sports opnieuw aan het groeien. De omzet steeg vorig jaar met 8%.

 

Nieuwe concepten

Dat wil echter niet zeggen dat het allemaal rozengeur en maneschijn is bij de twee ketens: momenteel telt Perry Sport nog 40 vestigingen, maar daar zullen er in de nabije toekomst nog tien van verdwijnen. JD Sports kiest ervoor om enkel door te gaan met de grotere winkels op betere locaties. Daarnaast gaan er wel nieuwe vestigingen open en wordt er stevig geïnvesteerd in de vernieuwing van de oude winkels.

 

Aktiesport staat al iets verder dan Perry Sport: die keten telt nog zestig vestigingen, nadat de helft van de eigen winkels werden gesloten en eerder ook alle shop-in-shops bij Scapino verdwenen na het faillissement van Macintosh. Ondertussen is bij twintig winkels al het nieuwe concept geïntroduceerd en moet de rest de komende jaren volgen. “Aktiesport deed het afgelopen jaar beter dan Perry”, zegt verkoopverantwoordelijke Bote Galema aan het FD. “Bij Perry hebben we wel een jaar nodig gehad om het concept en de collectie goed te krijgen.”

 

In dat nieuwe concept van Perry Sport is er meer ruimte voor A-merken en wordt er meer gefocust op een aantal grotere categorieën, zoals voetbal en hardlopen. Kleinere segmenten zoals hockey en tennis verdwijnen of worden enkel nog in het relevante seizoen verkocht. Perry Sport en Aktiesport plukken daarnaast ook de vruchten van het nieuwe moederbedrijf, dat een stuk groter is en zo dus meer kortingen kan krijgen bij leveranciers. “Het helpt om onderdeel te zijn van zo’n groot bedrijf. Er is een trend dat de grote sportmerken alleen nog maar zaken willen doen met de grote retailpartijen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.