PETA bindt strijd aan met struisvogelleer | RetailDetail

PETA bindt strijd aan met struisvogelleer

PETA bindt strijd aan met struisvogelleer
http://www.shutterstock.com/nl/pic-11627356/stock-photo-a-big-brown-ostrich-leather-wallet-isolated-on-white-background.html?src=igq7nGdosSMdAkjZRSv-2A-1-45

Volgens dierenrechtenorganisatie PETA worden struisvogels bijzonder slecht behandeld bij het verkrijgen van struisvogelleer, dat door bepaalde luxemerken wordt gebruikt voor onder andere handtassen. De veren van de dieren zouden zonder verdoving geplukt worden.

Jonge dieren geslacht

Merken als Hermès, Prada en Louis Vuitton maken gebruik van struisvogelleer, maar PETA hoopt dat ze daar nu mee zullen ophouden. Om de wrede praktijken aan te tonen ging PETA undercover filmen bij een aantal struisvogelkwekerijen in Zuid-Afrika, schrijft De Standaard. Daar legde de organisatie vast hoe de veren van de dieren geplukt worden terwijl ze niet verdoofd zijn, wat is verboden door de World Ostrich Association. Nadat ze geplukt zijn, worden de dieren voor de ogen van hun soortgenoten geslacht.

 

Bovendien worden er steevast heel jonge dieren geslacht. Vaak zijn ze amper een jaar oud, terwijl ze in het wild wel tot veertig jaar oud kunnen worden en de eerste drie jaar bij hun ouders blijven.

 

Het filmpje van de praktijken is online al meer dan zes miljoen keer bekeken en PETA heeft al meer dan 100.000 handtekeningen verzameld via een online petitie, die modebedrijven vraagt om struisvogelleer te bannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.