Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Zanger en producent Pharrell Williams heeft zich ingekocht bij het modemerk G-Star Raw. Eerder was er al een samenwerking tussen het merk en het bedrijf van Pharrell Williams, Bionic Yarn. Williams zal nu betrokken worden bij het beleid van G-Star.

 

“Blijven innoveren”

G-Star en Bionic Yarn werken al twee jaar samen aan 'RAW for the Oceans', waarbij gerecycleerd plastic uit de oceaan tot jeansstof wordt verwerkt. Die samenwerking krijgt nu een volgende stap met Williams die zich inkoopt bij het bedrijf.

 

“G-Star is een onafhankelijk en toekomstgericht bedrijf. Ik geloof dat ze het belangrijkste jeansmerk van de 21e eeuw zullen worden. Ik kijk er dan ook naar uit om deel uit te maken van die missie en om mee te werken aan de toekomst van G-Star”, zegt Pharrell Williams. De zanger van Happy zal betrokken worden bij het creatieve aspect van G-Star Raw, maar zal ook mee mogen beslissen over de bedrijfsstrategie van het denimmerk.

 

“Door samen te werken met Pharrell Williams willen we blijven innoveren, door Pharrell de mogelijkheid te geven onze grenzen nog verder te verleggen doorheen alle aspecten van ons bedrijf, gaande van het bedenken van nieuwe producten en nieuwe visies op duurzaamheid tot het creëren van nieuwe merkbelevingen. We zijn oprecht opgewonden om Pharrell te verwelkomen bij G-Star, om zo samen de toekomst van denim uit te tekenen”, zegt Thecla Schaeffer, CMO bij G-Star Raw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top