Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Zanger en producent Pharrell Williams heeft zich ingekocht bij het modemerk G-Star Raw. Eerder was er al een samenwerking tussen het merk en het bedrijf van Pharrell Williams, Bionic Yarn. Williams zal nu betrokken worden bij het beleid van G-Star.

 

“Blijven innoveren”

G-Star en Bionic Yarn werken al twee jaar samen aan 'RAW for the Oceans', waarbij gerecycleerd plastic uit de oceaan tot jeansstof wordt verwerkt. Die samenwerking krijgt nu een volgende stap met Williams die zich inkoopt bij het bedrijf.

 

“G-Star is een onafhankelijk en toekomstgericht bedrijf. Ik geloof dat ze het belangrijkste jeansmerk van de 21e eeuw zullen worden. Ik kijk er dan ook naar uit om deel uit te maken van die missie en om mee te werken aan de toekomst van G-Star”, zegt Pharrell Williams. De zanger van Happy zal betrokken worden bij het creatieve aspect van G-Star Raw, maar zal ook mee mogen beslissen over de bedrijfsstrategie van het denimmerk.

 

“Door samen te werken met Pharrell Williams willen we blijven innoveren, door Pharrell de mogelijkheid te geven onze grenzen nog verder te verleggen doorheen alle aspecten van ons bedrijf, gaande van het bedenken van nieuwe producten en nieuwe visies op duurzaamheid tot het creëren van nieuwe merkbelevingen. We zijn oprecht opgewonden om Pharrell te verwelkomen bij G-Star, om zo samen de toekomst van denim uit te tekenen”, zegt Thecla Schaeffer, CMO bij G-Star Raw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top