Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Zanger en producent Pharrell Williams heeft zich ingekocht bij het modemerk G-Star Raw. Eerder was er al een samenwerking tussen het merk en het bedrijf van Pharrell Williams, Bionic Yarn. Williams zal nu betrokken worden bij het beleid van G-Star.

 

“Blijven innoveren”

G-Star en Bionic Yarn werken al twee jaar samen aan 'RAW for the Oceans', waarbij gerecycleerd plastic uit de oceaan tot jeansstof wordt verwerkt. Die samenwerking krijgt nu een volgende stap met Williams die zich inkoopt bij het bedrijf.

 

“G-Star is een onafhankelijk en toekomstgericht bedrijf. Ik geloof dat ze het belangrijkste jeansmerk van de 21e eeuw zullen worden. Ik kijk er dan ook naar uit om deel uit te maken van die missie en om mee te werken aan de toekomst van G-Star”, zegt Pharrell Williams. De zanger van Happy zal betrokken worden bij het creatieve aspect van G-Star Raw, maar zal ook mee mogen beslissen over de bedrijfsstrategie van het denimmerk.

 

“Door samen te werken met Pharrell Williams willen we blijven innoveren, door Pharrell de mogelijkheid te geven onze grenzen nog verder te verleggen doorheen alle aspecten van ons bedrijf, gaande van het bedenken van nieuwe producten en nieuwe visies op duurzaamheid tot het creëren van nieuwe merkbelevingen. We zijn oprecht opgewonden om Pharrell te verwelkomen bij G-Star, om zo samen de toekomst van denim uit te tekenen”, zegt Thecla Schaeffer, CMO bij G-Star Raw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top