Prémaman zoekt nieuwe eigenaar | RetailDetail

Prémaman zoekt nieuwe eigenaar

Prémaman zoekt nieuwe eigenaar

Prémaman, de bekende keten van babyspullen en zwangerschapskleding, staat in de etalage. De keten telt vandaag meer dan 300 winkels in circa 50 landen, waarvan 150 in België, maar doet het financieel niet goed. Prémaman zou nu zelfs op zoek zijn naar externe investeerders, zo meldt De Standaard.

Familiebedrijf in slechte papieren

Prémaman werd gesticht door de Franse familie Escojido, die in 1952 naar Brussel kwam. De groep staat vandaag onder leiding van Denis, de architect van de internationale expansie met flink wat nieuwe winkelopeningen. Die expansiedrift lijkt zich in deze turbulente economische tijden met dalend consumentenvertrouwen echter tegen de groep lijkt te keren.  Prémaman boekte vorig jaar een verlies van 2,4 miljoen euro op een omzet van 61,4 miljoen. Die omzet lag 3 miljoen euro lager dan het jaar voordien, toen er ook al een verlies van 0,6 miljoen was.

 

Toch is er bij Prémaman meer aan de hand dan alleen maar de crisis. "Prémaman lijkt een beetje klem te zitten. Ketens als Zara en H&M zijn goedkoper en trendyer dan het wat oubollige Prémaman. Ook spelers als Hema pikken hun graantje mee. Aan de bovenkant van de markt zijn er de betere boetieks waar aanstaande moeders al even graag hun geboortelijst leggen", schrijft de krant. In het buitenland heeft de groep dan weer zware concurrentie van gespecialiseerde spelers als het Franse Prénatal en het Britse Mothercare.

 

Prémaman zou nu Bank Degroof de opdracht hebben gegeven om op zoek te gaan naar externe investeerders. Het bedrijf had de bank eerder al gevraagd om een studie te maken van strategische opties.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.