Prada heeft er een “lastige” aandeelhouder bij

Prada heeft er een “lastige” aandeelhouder bij

Prada heeft er sinds kort een hele bijzondere aandeelhouder bij: de Amerikaanse tak van dierenrechtenorganisatie PETA. Op die manier verschaft de dierenrechtenorganisatie zich toegang tot de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders.

Gedaan met struisvogelpolitiek

De Amerikaanse tak van PETA, voluit People for the Ethical Treatment of Animals, heeft zich ingekocht in het kapitaal van Prada, zo meldt de Nederlandse afdeling. En dat belooft weinig goeds voor het beursgenoteerde luxehuis. PETA voert sinds begin deze maand actie tegen struisvogelleer en viseert nu expliciet Prada dat volgens de dierenrechtenorganisatie eenjarige struisvogels laat elektrocuteren en vervolgens de keel doorsnijden om van het struisvogelleer luxueuze handtassen te vervaardigden.

 

“Elke pokdalige Prada-tas staat voor een gevoelige jonge struisvogel die op zijn kop werd gehangen en vervolgens werd gedood en geplukt in een ellendig en angstaanjagend slachthuis”, zegt PETA-oprichter Ingrid Newkirk. “PETA US brengt de strijd tegen wreedheid rechtstreeks naar Prada's directiekamer en vraagt om een definitief einde aan handtassen gemaakt van struisvogelleer.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top