Promiss maakt comeback in winkelstraat | RetailDetail

Promiss maakt comeback in winkelstraat

Promiss maakt comeback in winkelstraat

Gisteren heeft modemerk Promiss in Hoofddorp zijn comeback gemaakt. Daar opende de eerste winkel van wat zo snel mogelijk opnieuw een keten van een vijftigtal verkooppunten moet worden.

Einde Superstar

Promiss is dan wel een bekende merknaam, maar voor de nieuwe winkel werd de vormgeving over een volledig andere boeg gegooid. Daarbij mikt de keten nu op vrouwen van boven de veertig met een moderne stijl. “Het doel is om te voldoen aan de vraag naar vrouwelijke, stijlvolle en toegankelijke kleding in maat 36 tot en met 46, ongeacht leeftijd. Innovatieve stoffen en doordachte ontwerpen zorgen voor de perfecte fit en hoge kwaliteit tegen een toegankelijke prijs”, zegt designer Yana Gorbacheva, die samen met haar team de rebranding op zich nam.

 

De comeback van Promiss is het gevolg van het einde van winkelketen Superstar, dat onder nieuwe eigenaar FNG Group volledig zal verdwijnen en wordt vervangen door Promiss en Friday, een nieuw merk dat onlangs al in België werd uitgerold. De twee ketens zullen samen alle oude winkels van Superstar invullen.

 

Promiss werd vorig jaar failliet verklaard, waarna de zeventig filialen de deuren sloten. De merknaam bleef wel in handen van R&S Retail, dat nu is samengegaan met FNG Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.