Promiss maakt comeback in winkelstraat | RetailDetail

Promiss maakt comeback in winkelstraat

Promiss maakt comeback in winkelstraat

Gisteren heeft modemerk Promiss in Hoofddorp zijn comeback gemaakt. Daar opende de eerste winkel van wat zo snel mogelijk opnieuw een keten van een vijftigtal verkooppunten moet worden.

Einde Superstar

Promiss is dan wel een bekende merknaam, maar voor de nieuwe winkel werd de vormgeving over een volledig andere boeg gegooid. Daarbij mikt de keten nu op vrouwen van boven de veertig met een moderne stijl. “Het doel is om te voldoen aan de vraag naar vrouwelijke, stijlvolle en toegankelijke kleding in maat 36 tot en met 46, ongeacht leeftijd. Innovatieve stoffen en doordachte ontwerpen zorgen voor de perfecte fit en hoge kwaliteit tegen een toegankelijke prijs”, zegt designer Yana Gorbacheva, die samen met haar team de rebranding op zich nam.

 

De comeback van Promiss is het gevolg van het einde van winkelketen Superstar, dat onder nieuwe eigenaar FNG Group volledig zal verdwijnen en wordt vervangen door Promiss en Friday, een nieuw merk dat onlangs al in België werd uitgerold. De twee ketens zullen samen alle oude winkels van Superstar invullen.

 

Promiss werd vorig jaar failliet verklaard, waarna de zeventig filialen de deuren sloten. De merknaam bleef wel in handen van R&S Retail, dat nu is samengegaan met FNG Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top