Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

Winst verdrievoudigd

In april verhoogde Puma de winstverwachting voor het volledige boekjaar al naar een bedrag tussen 185 en 200 miljoen euro. Nu wordt er uitgegaan van een winst tussen 205 en 215 miljoen euro, bij een omzetstijging tussen 12 en 14 procent.

 

De definitieve cijfers voor het tweede kwartaal zijn nog niet vrijgegeven, maar Puma deelde wel al mee dat de omzet voor wisselkoersen met 17,2 procent is gestegen. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een omzetgroei van 16,3 procent. De EBIT werd dan weer meer dan verdrievoudigd naar 43,4 miljoen euro.

 

Puma trekt zo de lijn van eind vorig jaar verder, toen de omzet ook al hoger lag dan verwacht. Het surft mee op de populariteit van het merk bij een aantal bekende figuren, zoals Usain Bolt en zangeres Rihanna. Eind juli worden de volledige cijfers gepubliceerd.

 

Het Duitse Puma, dat werd opgericht door de broer van de oprichter van Adidas, is onderdeel van de Franse groep Kering, maar de laatste tijd zijn er al meermaals geruchten opgedoken dat die groep van plan is om het merk van de hand te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top