Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

Winst verdrievoudigd

In april verhoogde Puma de winstverwachting voor het volledige boekjaar al naar een bedrag tussen 185 en 200 miljoen euro. Nu wordt er uitgegaan van een winst tussen 205 en 215 miljoen euro, bij een omzetstijging tussen 12 en 14 procent.

 

De definitieve cijfers voor het tweede kwartaal zijn nog niet vrijgegeven, maar Puma deelde wel al mee dat de omzet voor wisselkoersen met 17,2 procent is gestegen. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een omzetgroei van 16,3 procent. De EBIT werd dan weer meer dan verdrievoudigd naar 43,4 miljoen euro.

 

Puma trekt zo de lijn van eind vorig jaar verder, toen de omzet ook al hoger lag dan verwacht. Het surft mee op de populariteit van het merk bij een aantal bekende figuren, zoals Usain Bolt en zangeres Rihanna. Eind juli worden de volledige cijfers gepubliceerd.

 

Het Duitse Puma, dat werd opgericht door de broer van de oprichter van Adidas, is onderdeel van de Franse groep Kering, maar de laatste tijd zijn er al meermaals geruchten opgedoken dat die groep van plan is om het merk van de hand te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Back to top