Puma verhoogt opnieuw winstverwachting | RetailDetail

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

Winst verdrievoudigd

In april verhoogde Puma de winstverwachting voor het volledige boekjaar al naar een bedrag tussen 185 en 200 miljoen euro. Nu wordt er uitgegaan van een winst tussen 205 en 215 miljoen euro, bij een omzetstijging tussen 12 en 14 procent.

 

De definitieve cijfers voor het tweede kwartaal zijn nog niet vrijgegeven, maar Puma deelde wel al mee dat de omzet voor wisselkoersen met 17,2 procent is gestegen. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een omzetgroei van 16,3 procent. De EBIT werd dan weer meer dan verdrievoudigd naar 43,4 miljoen euro.

 

Puma trekt zo de lijn van eind vorig jaar verder, toen de omzet ook al hoger lag dan verwacht. Het surft mee op de populariteit van het merk bij een aantal bekende figuren, zoals Usain Bolt en zangeres Rihanna. Eind juli worden de volledige cijfers gepubliceerd.

 

Het Duitse Puma, dat werd opgericht door de broer van de oprichter van Adidas, is onderdeel van de Franse groep Kering, maar de laatste tijd zijn er al meermaals geruchten opgedoken dat die groep van plan is om het merk van de hand te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.