Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

De samenwerking van Puma met de wereldberoemde zangeres Rihanna heeft het sportmerk geen windeieren gelegd. De nieuwe schoenenlijn, die met haar als gezicht werd gelanceerd, presteerde beter dan verwacht.

 

Nog steeds nettoverlies

De omzet van Puma groeide in het vierde kwartaal met 17 procent naar 879 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg ook met 2,6 procent en strandde op 10,9 miljoen euro. Dat is niet enkel beter dan een jaar eerder, maar ook flink boven de verwachtingen van 5,6 miljoen euro.

 

De samenwerking met Rihanna, die iets meer dan een jaar geleden de creative director werd van de vrouwencollectie, is daar niet vreemd aan. De collectie, die onder haar toezicht werd ontwikkeld, verkoopt immers beter dan verwacht. Bij Puma verwachten ze dat die trend zich ook dit jaar zal doorzetten en dat ook het EK voetbal in Frankrijk zijn duit in het zakje zal doen.

 

Toch was er in 2015 geen sprake van nettowinst. Er was een verlies van 4,3 miljoen euro en dat was beduidend meer dan de verwachtingen van analisten, die een verlies van 2 miljoen euro hadden voorspeld. Daarbij moet wel gezegd worden dat Puma sterk te lijden heeft onder de sterke koers van de dollar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top