Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

De samenwerking van Puma met de wereldberoemde zangeres Rihanna heeft het sportmerk geen windeieren gelegd. De nieuwe schoenenlijn, die met haar als gezicht werd gelanceerd, presteerde beter dan verwacht.

 

Nog steeds nettoverlies

De omzet van Puma groeide in het vierde kwartaal met 17 procent naar 879 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg ook met 2,6 procent en strandde op 10,9 miljoen euro. Dat is niet enkel beter dan een jaar eerder, maar ook flink boven de verwachtingen van 5,6 miljoen euro.

 

De samenwerking met Rihanna, die iets meer dan een jaar geleden de creative director werd van de vrouwencollectie, is daar niet vreemd aan. De collectie, die onder haar toezicht werd ontwikkeld, verkoopt immers beter dan verwacht. Bij Puma verwachten ze dat die trend zich ook dit jaar zal doorzetten en dat ook het EK voetbal in Frankrijk zijn duit in het zakje zal doen.

 

Toch was er in 2015 geen sprake van nettowinst. Er was een verlies van 4,3 miljoen euro en dat was beduidend meer dan de verwachtingen van analisten, die een verlies van 2 miljoen euro hadden voorspeld. Daarbij moet wel gezegd worden dat Puma sterk te lijden heeft onder de sterke koers van de dollar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top