Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna | RetailDetail

Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

De samenwerking van Puma met de wereldberoemde zangeres Rihanna heeft het sportmerk geen windeieren gelegd. De nieuwe schoenenlijn, die met haar als gezicht werd gelanceerd, presteerde beter dan verwacht.

 

Nog steeds nettoverlies

De omzet van Puma groeide in het vierde kwartaal met 17 procent naar 879 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg ook met 2,6 procent en strandde op 10,9 miljoen euro. Dat is niet enkel beter dan een jaar eerder, maar ook flink boven de verwachtingen van 5,6 miljoen euro.

 

De samenwerking met Rihanna, die iets meer dan een jaar geleden de creative director werd van de vrouwencollectie, is daar niet vreemd aan. De collectie, die onder haar toezicht werd ontwikkeld, verkoopt immers beter dan verwacht. Bij Puma verwachten ze dat die trend zich ook dit jaar zal doorzetten en dat ook het EK voetbal in Frankrijk zijn duit in het zakje zal doen.

 

Toch was er in 2015 geen sprake van nettowinst. Er was een verlies van 4,3 miljoen euro en dat was beduidend meer dan de verwachtingen van analisten, die een verlies van 2 miljoen euro hadden voorspeld. Daarbij moet wel gezegd worden dat Puma sterk te lijden heeft onder de sterke koers van de dollar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.