Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein | RetailDetail

Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

De Belgische modeontwerper Raf Simons gaat aan de slag als creatief directeur bij het Amerikaanse modehuis Calvin Klein. Hij krijgt de taak om het merk grondig op te frissen. Simons was eerder aan de slag bij Dior.

Leiding over alle collecties

Simons treedt zo in de voetsporen van Francisco Costa en Italo Zucchelli: die eerste was verantwoordelijk voor de mannencollectie, terwijl Zucchelli de leiding had over de vrouwencollectie. Beide ontwerpers werden echter in april ontslagen en Calvin Klein zei toen al op zoek te gaan naar één persoon die beide collecties voor zijn rekening kon nemen.

 

Die persoon is dus Raf Simons geworden, die als eerste taak de ontwikkeling van de CK Jeans-lijn krijgt. Daarnaast moet hij ook de modeshows van Calvin Klein reorganiseren.

 

De keuze voor Raf Simons is niet helemaal een verrassing. De Belg stapte na meer dan drie jaar in oktober 2015 op bij het Franse Dior, nadat hij er ook daar al in was geslaagd om het merk sterk te verjongen en terug succesvol te maken bij het grote publiek. Simons vertrok bij Dior omdat de druk er te groot was geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top