Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

De Belgische modeontwerper Raf Simons gaat aan de slag als creatief directeur bij het Amerikaanse modehuis Calvin Klein. Hij krijgt de taak om het merk grondig op te frissen. Simons was eerder aan de slag bij Dior.

Leiding over alle collecties

Simons treedt zo in de voetsporen van Francisco Costa en Italo Zucchelli: die eerste was verantwoordelijk voor de mannencollectie, terwijl Zucchelli de leiding had over de vrouwencollectie. Beide ontwerpers werden echter in april ontslagen en Calvin Klein zei toen al op zoek te gaan naar één persoon die beide collecties voor zijn rekening kon nemen.

 

Die persoon is dus Raf Simons geworden, die als eerste taak de ontwikkeling van de CK Jeans-lijn krijgt. Daarnaast moet hij ook de modeshows van Calvin Klein reorganiseren.

 

De keuze voor Raf Simons is niet helemaal een verrassing. De Belg stapte na meer dan drie jaar in oktober 2015 op bij het Franse Dior, nadat hij er ook daar al in was geslaagd om het merk sterk te verjongen en terug succesvol te maken bij het grote publiek. Simons vertrok bij Dior omdat de druk er te groot was geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top