Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

De Belgische modeontwerper Raf Simons gaat aan de slag als creatief directeur bij het Amerikaanse modehuis Calvin Klein. Hij krijgt de taak om het merk grondig op te frissen. Simons was eerder aan de slag bij Dior.

Leiding over alle collecties

Simons treedt zo in de voetsporen van Francisco Costa en Italo Zucchelli: die eerste was verantwoordelijk voor de mannencollectie, terwijl Zucchelli de leiding had over de vrouwencollectie. Beide ontwerpers werden echter in april ontslagen en Calvin Klein zei toen al op zoek te gaan naar één persoon die beide collecties voor zijn rekening kon nemen.

 

Die persoon is dus Raf Simons geworden, die als eerste taak de ontwikkeling van de CK Jeans-lijn krijgt. Daarnaast moet hij ook de modeshows van Calvin Klein reorganiseren.

 

De keuze voor Raf Simons is niet helemaal een verrassing. De Belg stapte na meer dan drie jaar in oktober 2015 op bij het Franse Dior, nadat hij er ook daar al in was geslaagd om het merk sterk te verjongen en terug succesvol te maken bij het grote publiek. Simons vertrok bij Dior omdat de druk er te groot was geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Back to top