Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein | RetailDetail

Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

Raf Simons creatief directeur bij Calvin Klein

De Belgische modeontwerper Raf Simons gaat aan de slag als creatief directeur bij het Amerikaanse modehuis Calvin Klein. Hij krijgt de taak om het merk grondig op te frissen. Simons was eerder aan de slag bij Dior.

Leiding over alle collecties

Simons treedt zo in de voetsporen van Francisco Costa en Italo Zucchelli: die eerste was verantwoordelijk voor de mannencollectie, terwijl Zucchelli de leiding had over de vrouwencollectie. Beide ontwerpers werden echter in april ontslagen en Calvin Klein zei toen al op zoek te gaan naar één persoon die beide collecties voor zijn rekening kon nemen.

 

Die persoon is dus Raf Simons geworden, die als eerste taak de ontwikkeling van de CK Jeans-lijn krijgt. Daarnaast moet hij ook de modeshows van Calvin Klein reorganiseren.

 

De keuze voor Raf Simons is niet helemaal een verrassing. De Belg stapte na meer dan drie jaar in oktober 2015 op bij het Franse Dior, nadat hij er ook daar al in was geslaagd om het merk sterk te verjongen en terug succesvol te maken bij het grote publiek. Simons vertrok bij Dior omdat de druk er te groot was geworden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.