Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Consumenten die naar de reclames van JBC kijken, zullen straks meteen een bestelling kunnen plaatsen in de webwinkel van de kledinggroep door hun smartphone of tablet met de Spott-App voor het televisiescherm te houden.

Van tv naar thuis

De Spott-app is ontwkikkeld door Appiness en toont een aantal rode bollen op het scherm van wie zijn smartphone of zijn tablet voor de televisie houdt, bij spullen die meteen online gekocht kunnen worden. Het programma herkent de producten immers, zelfs al gaat het om bewegende beelden, en legt vervolgens automatisch de link met een aangesloten webwinkel.

 

Appiness werkt onder meer samen met Medialaan, VRT en RTL. Er zijn al productherkenningen voor onder meer De Keuken van Sofie, Dagelijkse Kost, Familie, Thuis, The X-Files en Cordon. Gemiddeld kunnen nu al zowat 3,5 uren per dag via de app Spott op de smartphone producten worden gekocht die in populaire televisieprogramma’s opduiken. Om de mogelijkheden van de app beter bekend te maken, komt er binnenkort trouwens een campagne.


Ook voor reclames

De start-up wil nu een stapje verder gaan en maakt volgens de krant De Tijd volgende week een reclamespot van JBC interactief. Wie de smartphone of de tablet voor de advertentie houdt, zal de kleding direct kunnen kopen in de webwinkel van de modegroep.

 

Voorts werkt Appiness aan een internationale expansie: zo wil het licenties op de app verkopen, waardoor zenders hem onder eigen naam kunnen aanbieden. Dit laat hen toe om contracten af te sluiten met retailers, waarbij ze per verkocht item een aanbrengvergoeding opstrijken. Het bedrijfje opende daartoe alvast kantoren in Londen en Seoul.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.