Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Consumenten die naar de reclames van JBC kijken, zullen straks meteen een bestelling kunnen plaatsen in de webwinkel van de kledinggroep door hun smartphone of tablet met de Spott-App voor het televisiescherm te houden.

Van tv naar thuis

De Spott-app is ontwkikkeld door Appiness en toont een aantal rode bollen op het scherm van wie zijn smartphone of zijn tablet voor de televisie houdt, bij spullen die meteen online gekocht kunnen worden. Het programma herkent de producten immers, zelfs al gaat het om bewegende beelden, en legt vervolgens automatisch de link met een aangesloten webwinkel.

 

Appiness werkt onder meer samen met Medialaan, VRT en RTL. Er zijn al productherkenningen voor onder meer De Keuken van Sofie, Dagelijkse Kost, Familie, Thuis, The X-Files en Cordon. Gemiddeld kunnen nu al zowat 3,5 uren per dag via de app Spott op de smartphone producten worden gekocht die in populaire televisieprogramma’s opduiken. Om de mogelijkheden van de app beter bekend te maken, komt er binnenkort trouwens een campagne.


Ook voor reclames

De start-up wil nu een stapje verder gaan en maakt volgens de krant De Tijd volgende week een reclamespot van JBC interactief. Wie de smartphone of de tablet voor de advertentie houdt, zal de kleding direct kunnen kopen in de webwinkel van de modegroep.

 

Voorts werkt Appiness aan een internationale expansie: zo wil het licenties op de app verkopen, waardoor zenders hem onder eigen naam kunnen aanbieden. Dit laat hen toe om contracten af te sluiten met retailers, waarbij ze per verkocht item een aanbrengvergoeding opstrijken. Het bedrijfje opende daartoe alvast kantoren in Londen en Seoul.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.