Reclame Sainsbury’s volgt het weer

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Sterk inzetten op kleding

De nieuwe campagne van Sainsbury’s is te zien op schermen in de open lucht, zoals aan bushokjes. Op basis van geotargeting en live updates zullen die schermen afbeeldingen tonen die passen bij het weer. Zo wordt er bij zonnig weer een model getoond in een fleurig jurkje, terwijl bij regenweer datzelfde model iets warmer aangekleed is.

 

De campagne maakt deel uit van een poging van Sainsbury’s om zijn kledingcollecties meer onder de aandacht te brengen. Het lanceerde in dat opzicht vorig jaar ook al het vrouwenmerk Tu Premium en het mannensportmerk Admiral Performance. Daarnaast is er dit weekend ook een nieuwe collectie van Tu gelanceerd in 200 winkels van de keten. In het vierde kwartaal van vorig jaar wist de kledingafdeling van Sainsbury’s een groei te halen van 5% en het Britse bedrijf wil daar duidelijk verder op bouwen.

 

De reclame van Sainsbury’s is echter geen primeur, want ook andere partijen hebben al campagnes op poten gezet waarbij het weer een belangrijke rol speelde. Zo creëerde The North Face een playlist op Spotify die enkel te beluisteren valt wanneer het regende. Ook La Redoute en Burberry kwamen eerder al op de proppen met campagnes die op het weer geïnspireerd waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

Schoenenketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2017 een kleine omzetstijging gekend van 0,7%, naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel ten opzichte van een jaar eerder, van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce

23/05/2017

De West-Vlaamse zakenman Andy Verbauwhede, die met zijn bedrijf Fashion Matters één van de overnemers van een aantal van de Belgische winkels van McGregor en Gaastra, zegt niet te mikken op uitbreiding van de e-commerce.

13 winkels McGregor en Gaastra gered

19/05/2017

Twee kopers nemen samen dertien Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrice Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrice Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Back to top