Reclame Sainsbury’s volgt het weer | RetailDetail

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Sterk inzetten op kleding

De nieuwe campagne van Sainsbury’s is te zien op schermen in de open lucht, zoals aan bushokjes. Op basis van geotargeting en live updates zullen die schermen afbeeldingen tonen die passen bij het weer. Zo wordt er bij zonnig weer een model getoond in een fleurig jurkje, terwijl bij regenweer datzelfde model iets warmer aangekleed is.

 

De campagne maakt deel uit van een poging van Sainsbury’s om zijn kledingcollecties meer onder de aandacht te brengen. Het lanceerde in dat opzicht vorig jaar ook al het vrouwenmerk Tu Premium en het mannensportmerk Admiral Performance. Daarnaast is er dit weekend ook een nieuwe collectie van Tu gelanceerd in 200 winkels van de keten. In het vierde kwartaal van vorig jaar wist de kledingafdeling van Sainsbury’s een groei te halen van 5% en het Britse bedrijf wil daar duidelijk verder op bouwen.

 

De reclame van Sainsbury’s is echter geen primeur, want ook andere partijen hebben al campagnes op poten gezet waarbij het weer een belangrijke rol speelde. Zo creëerde The North Face een playlist op Spotify die enkel te beluisteren valt wanneer het regende. Ook La Redoute en Burberry kwamen eerder al op de proppen met campagnes die op het weer geïnspireerd waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.