Reclame Sainsbury’s volgt het weer

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Sterk inzetten op kleding

De nieuwe campagne van Sainsbury’s is te zien op schermen in de open lucht, zoals aan bushokjes. Op basis van geotargeting en live updates zullen die schermen afbeeldingen tonen die passen bij het weer. Zo wordt er bij zonnig weer een model getoond in een fleurig jurkje, terwijl bij regenweer datzelfde model iets warmer aangekleed is.

 

De campagne maakt deel uit van een poging van Sainsbury’s om zijn kledingcollecties meer onder de aandacht te brengen. Het lanceerde in dat opzicht vorig jaar ook al het vrouwenmerk Tu Premium en het mannensportmerk Admiral Performance. Daarnaast is er dit weekend ook een nieuwe collectie van Tu gelanceerd in 200 winkels van de keten. In het vierde kwartaal van vorig jaar wist de kledingafdeling van Sainsbury’s een groei te halen van 5% en het Britse bedrijf wil daar duidelijk verder op bouwen.

 

De reclame van Sainsbury’s is echter geen primeur, want ook andere partijen hebben al campagnes op poten gezet waarbij het weer een belangrijke rol speelde. Zo creëerde The North Face een playlist op Spotify die enkel te beluisteren valt wanneer het regende. Ook La Redoute en Burberry kwamen eerder al op de proppen met campagnes die op het weer geïnspireerd waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top