Recordcijfers voor luxegroep Kering

Recordcijfers voor luxegroep Kering
Shutterstock

De luxegroep Kering heeft in de eerste helft van het jaar recordcijfers behaald. De omzet ging er met bijna 30 procent op vooruit. De nettowinst ging er zelfs met 77,6 procent op vooruit. Vooral de luxemerken presteerden sterk.

“Beter dan de sector”

De totale omzet van Kering kwam in de eerste helft van 2017 uit op 7,3 miljard euro. Dat is een groei van 28,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij steeg de omzet binnen de luxemerken met 29,7 procent en bij de ‘sport & lifestyle’ activiteiten met 16,1 procent. De retailomzet steeg op vergelijkbare basis met 34 procent.

 

“Dankzij de uitvoering van onze strategie, hebben we in de eerste helft van het jaar een uitstekende omzetgroei gehaald, waarbij we duidelijk beter doen dan de sector, en we recordwinsten en -marges hebben behaald”, aldus François-Henri Pinault, CEO van Kering.

 

Binnen de luxemerken groeide Gucci op vergelijkbare basis met 43,4 procent en Saint Laurent met 28,5 procent. Ook de andere merken zagen allemaal hun omzet stijgen. Binnen de sporttak steeg de omzet voor het eerst boven 2 miljard euro, vooral dankzij een sterke groei van Puma. Daar ging de omzet er op vergelijkbare basis met 15,7 procent op vooruit.

 

Geografisch gezien presteerden vooral de regio’s Pacifisch Azië en West-Europa goed. Daar steeg de omzet respectievelijk met 34,4 procent en 33,5 procent. Ook in Noord-Amerika was er een sprong voorwaarts van 20,7 procent. In Japan was de omzetgroei ten opzichte van andere regio’s met 6,4 procent eerder bescheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top