Recordcijfers voor luxegroep Kering

Recordcijfers voor luxegroep Kering
Shutterstock

De luxegroep Kering heeft in de eerste helft van het jaar recordcijfers behaald. De omzet ging er met bijna 30 procent op vooruit. De nettowinst ging er zelfs met 77,6 procent op vooruit. Vooral de luxemerken presteerden sterk.

“Beter dan de sector”

De totale omzet van Kering kwam in de eerste helft van 2017 uit op 7,3 miljard euro. Dat is een groei van 28,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij steeg de omzet binnen de luxemerken met 29,7 procent en bij de ‘sport & lifestyle’ activiteiten met 16,1 procent. De retailomzet steeg op vergelijkbare basis met 34 procent.

 

“Dankzij de uitvoering van onze strategie, hebben we in de eerste helft van het jaar een uitstekende omzetgroei gehaald, waarbij we duidelijk beter doen dan de sector, en we recordwinsten en -marges hebben behaald”, aldus François-Henri Pinault, CEO van Kering.

 

Binnen de luxemerken groeide Gucci op vergelijkbare basis met 43,4 procent en Saint Laurent met 28,5 procent. Ook de andere merken zagen allemaal hun omzet stijgen. Binnen de sporttak steeg de omzet voor het eerst boven 2 miljard euro, vooral dankzij een sterke groei van Puma. Daar ging de omzet er op vergelijkbare basis met 15,7 procent op vooruit.

 

Geografisch gezien presteerden vooral de regio’s Pacifisch Azië en West-Europa goed. Daar steeg de omzet respectievelijk met 34,4 procent en 33,5 procent. Ook in Noord-Amerika was er een sprong voorwaarts van 20,7 procent. In Japan was de omzetgroei ten opzichte van andere regio’s met 6,4 procent eerder bescheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Back to top