Recordcijfers voor luxegroep Kering

Recordcijfers voor luxegroep Kering
Shutterstock

De luxegroep Kering heeft in de eerste helft van het jaar recordcijfers behaald. De omzet ging er met bijna 30 procent op vooruit. De nettowinst ging er zelfs met 77,6 procent op vooruit. Vooral de luxemerken presteerden sterk.

“Beter dan de sector”

De totale omzet van Kering kwam in de eerste helft van 2017 uit op 7,3 miljard euro. Dat is een groei van 28,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij steeg de omzet binnen de luxemerken met 29,7 procent en bij de ‘sport & lifestyle’ activiteiten met 16,1 procent. De retailomzet steeg op vergelijkbare basis met 34 procent.

 

“Dankzij de uitvoering van onze strategie, hebben we in de eerste helft van het jaar een uitstekende omzetgroei gehaald, waarbij we duidelijk beter doen dan de sector, en we recordwinsten en -marges hebben behaald”, aldus François-Henri Pinault, CEO van Kering.

 

Binnen de luxemerken groeide Gucci op vergelijkbare basis met 43,4 procent en Saint Laurent met 28,5 procent. Ook de andere merken zagen allemaal hun omzet stijgen. Binnen de sporttak steeg de omzet voor het eerst boven 2 miljard euro, vooral dankzij een sterke groei van Puma. Daar ging de omzet er op vergelijkbare basis met 15,7 procent op vooruit.

 

Geografisch gezien presteerden vooral de regio’s Pacifisch Azië en West-Europa goed. Daar steeg de omzet respectievelijk met 34,4 procent en 33,5 procent. Ook in Noord-Amerika was er een sprong voorwaarts van 20,7 procent. In Japan was de omzetgroei ten opzichte van andere regio’s met 6,4 procent eerder bescheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top