Resultaten Nike blijven onder druk in Noord-Amerika | RetailDetail

Resultaten Nike blijven onder druk in Noord-Amerika

Resultaten Nike blijven onder druk in Noord-Amerika
Shutterstock

Lifestylemerk Nike heeft in het tweede kwartaal een omzet gehaald van 8,6 miljard dollar (7,3 miljard euro), een stijging van 5% ten opzichte van een jaar eerder. In Noord-Amerika blijft de omzet wel onder druk staan.

 

Kleinere nettowinst

Het merk Nike zag de omzet met 4% stijgen naar 8,1 miljard dollar (6,8 miljard euro), terwijl bij Converse de omzet dan weer een terugval kende van 4% naar 408 miljoen dollar (350 miljoen euro). Bij Converse hadden de zwakke resultaten in Noord-Amerika dan ook een groter effect op de totale omzet. Ondanks de hogere omzet daalde de nettowinst van 842 miljoen dollar naar 767 miljoen dollar (650 miljoen euro).

 

De omzet steeg in de EMEA-zone (Europa, het Midden-Oosten en Afrika: +19% naar 2,133 miljard dollar oftewel 1,8 miljard euro), in China (+16% naar 1,222 miljard dollar of zowat een miljard euro) en in de rest van Azië en Latijns-Amerika (+6% naar 1,273 miljard dollar of 1,1 miljard euro). In Noord-Amerika waren de resultaten minder rooskleurig: in de grootste markt voor Nike daalde de omzet met 5% naar 3,485 miljard dollar (2,95 miljard euro). Nike heeft er te kampen met zwakke resultaten van een aantal retailpartners en de opmars van grote concurrent Adidas. Het is al het tweede kwartaal op rij dat Nike op de thuismarkt te kampen heeft met een terugval.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.