Resultaten Puma in stijgende lijn | RetailDetail

Resultaten Puma in stijgende lijn

Resultaten Puma in stijgende lijn
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.

Sterke groei schoenenverkoop

In het derde kwartaal steeg de omzet met 13% naar 1,12 miljard euro. Voor wisselkoerseffecten gaat het zelfs over een groei van 17%. De kosten stegen ook wel met 11%, vooral vanwege meer investeringen in marketing en retail. Toch steeg de nettowinst van 39,5 miljoen euro naar 62,1 miljoen euro.

 

De grootste stuwende factor voor Puma blijft de schoenenverkoop, maar ook de divisie accessoires kende in het derde kwartaal een mooie opmars. Bij kleding was de groei volgens Puma meer bescheiden. Alle regio’s droegen bij tot de omzetgroei: in de EMEA-zone (Europa, Midden-Oosten en Afrika) steeg de omzet met 23% en op het Amerikaanse continent met 16%. In de regio Asia-Pacific kende het Duitse sportmerk een groei van 10%.

 

“Het derde kwartaal was opnieuw een goed kwartaal voor ons, met tweecijferige groei in alle regio’s en een sterke groei in alle productcategorieën.”, zegt CEO Bjorn Gulden. Omwille van die sterke resultaten besloot Puma ook de vooruitzichten voor het hele jaar op te krikken: het bedrijf gaat nu uit van een groei van 14 tot 16% en een operationele winst tussen 235 en 245 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.