Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen | RetailDetail

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen
Shutterstock

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

 

Management blijft op post

Richemont heeft momenteel 49% van de aandelen van Yoox Net-a-Porter in handen, maar wil dat graag optrekken tot minstens 90%, waarbij het ook het bedrijf van de beurs wil halen. Het biedt daarvoor 38 euro per aandeel, ruim een kwart meer dan de koers bij de sluiting van de beurs op vrijdag.

 

Federico Marchetti, huidig CEO bij de online groep, heeft het bod al aanvaard, maar zal in de toekomst wel gewoon aan de slag blijven. Ook na de overname van de aandelen zegt Richemont dat Yoox Net-a-Porter als zelfstandig bedrijf blijft functioneren. “We zijn heel tevreden met de prestaties van het managementteam van Yoox Net-a-Porter, onder leiding van Federico Marchetti, en we willen hen in de toekomst steunen om hun strategie uit te voeren en de groei van het bedrijf verder te versnellen”, zegt Johann Rupert, voorzitter bij Richemont.

 

Richemont wil sinds kort meer aandacht schenken aan de online verkoop, nu het net als andere luxemerken merkt dat klanten ook dure producten online durven kopen. Een overname van Yoox Net-a-Porter is een grote stap binnen dat verhaal. De overnameprooi maakte vorige week nog bekend dat ze in 2017 een recordomzet heeft gehaald van 2,1 miljard euro, 11,8% meer dan een jaar eerder. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.