River Island gaat voor "vergeten klant" met Harpenne

River Island lanceert Harpenne, een nieuw modemerk voor een oudere doelgroep. Het label is vanaf september online te koop en wil “de vergeten consument een stem geven”.

 

Online lancering

Het fast-fashionbedrijf River Island, dat fors moest herstructureren door de verscherpte concurrentie van ketens zoals Primark, richt zijn pijlen nu op de rijpere consument. Met de lancering van Harpenne wil het label vrouwen boven de veertig kleden met tijdloze stukken die ook het hele jaar door kunnen worden gedragen.


De collectie bestaat uit 120 items met prijzen die variëren tussen de 25 en de 100 Britse pond (28 à 111 euro) en zal vanaf september online verkrijgbaar zijn. Over de opening van fysieke winkels is voorlopig nog geen sprake.

 

“Een enorm gat in de markt”

Harpenne beweert in een persbericht dat alle gebruikte materialen van ethische en duurzame herkomst zijn en dat de kledingstukken voor verschillende lichaamstypes zijn ontworpen. “We zagen een enorm gat in de markt: we willen de vergeten klant een stem geven”, aldus Fiona Lambert, hoofd business development bij River Island.


“De items in de collectie zijn geïnspireerd door cultuur en individualiteit. Bedoeld voor vrouwen met attitude, wil Harpenne een revolutie brengen in het retailaanbod zodat alle vrouwen hun gevoel voor stijl kunnen omhelzen en zich zeker kunnen voelen, ongeacht hun leeftijd”, klinkt het nog.