Scapino verdwijnt in België

Scapino verdwijnt in België

De Nederlandse Macintosh Retail Group heeft een akkoord bereikt met DFM Participaties over de verkoop van Scapino België. Er werden geen details vrijgegeven over het financiële aspect, maar het staat wel vast dat de merknaam zal verdwijnen.

"Te klein"

"De positie van Scapino in België is te klein om als discounter succesvol te kunnen zijn", stelt topman Kurt Staelens in een verklaring. "Daarbij speelt een rol dat het nauwelijks mogelijk is om de Belgische activiteiten te ondersteunen vanuit het goed renderende Scapino Nederland, dat wel onderdeel blijft uitmaken van Macintosh Retail Group."

 

Daarop besloot Macintosh Retail Group om de 24 winkels van schoenenketen Scapino te verkopen aan DFM Participaties. Dat wil de filialen gebruiken om zijn eigen discountmerk sneller in de markt te zetten in België.

 

Scapino wordt The Fashion Market

"We zien de overname van deze winkels in België als een belangrijke stap bij ons doel om onder de naam The Fashion Market een nieuwe discountformule op de markt te zetten van actuele dames-, kinder-, en herenkleding, schoenen en accessoires in België en Nederland", zei Mark Rosman van DFM Participaties. "De winkels zullen allemaal heringericht worden en zullen een moderne en jonge uitstraling krijgen. De eerste winkels zullen half oktober geopend worden."

 

Bij Scapino België werken 168 mensen, wiens arbeidsvoorwaarden ook na de overname zullen behouden worden. De overname gaat officieel in vanaf 3 november dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top