Schoenen Torfs derde keer ‘beste werkgever’

Schoenen Torfs derde keer ‘beste werkgever’

De winkelketen Schoenen Torfs is door de Vlerick Management School gelauwerd als beste Belgische werkgever in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Microsoft BeLux won diezelfde titel bij de bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Twee op een rij

Voor dit jaarlijkse onderzoek ondervraagt de Vlerick Management School de personeelsleden van de deelnemende bedrijven. Zij kunnen zich anoniem uitspreken over de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management, de omgang van de bazen met het personeel, enzovoort. De mening van de eigen werknemers van het bedrijf weegt zwaar door in de eindrangschikking, die door Vlerick-experts wordt opgemaakt.


Torfs wordt door de eigen werknemers geprezen om het familiegerichte humanresourcesmanagement. Voor de keten is het meteen de derde uitverkiezing tot beste werkgever en de tweede op rij, want ook vorig jaar ging Torfs al met de titel aan de haal. In datzelfde jaar ging werd de keten ook al verkozen tot “Beste winkelketen van België” in de categorie schoenen.

“En of we daar blij mee zijn!”

“Het management van Schoenen Torfs dankt al haar medewerkers die dagdagelijks hun beste beentje voorzetten en zich keihard inzetten. Dankzij deze medewerkers konden wij de trofee opnieuw in de wacht slepen voor 2011! En of we daar blij mee zijn? We zijn heel trots en heel gelukkig. We zullen alles in het werk stellen om deze titel alle eer aan te doen en we gaan dit op gepaste wijze samen vieren”, reageerde een terecht fiere topman Wouter Torfs.

 


- Karin Bosteels

De winkelketen Schoenen Torfs is door de Vlerick Management School gelauwerd als beste Belgische werkgever in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Microsoft BeLux won diezelfde titel bij de bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Twee op een rij

Voor dit jaarlijkse onderzoek ondervraagt de Vlerick Management School de personeelsleden van de deelnemende bedrijven. Zij kunnen zich anoniem uitspreken over de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management, de omgang van de bazen met het personeel, enzovoort. De mening van de eigen werknemers van het bedrijf weegt zwaar door in de eindrangschikking, die door Vlerick-experts wordt opgemaakt.


Torfs wordt door de eigen werknemers geprezen om het familiegerichte humanresourcesmanagement. Voor de keten is het meteen de derde uitverkiezing tot beste werkgever en de tweede op rij, want ook vorig jaar ging Torfs al met de titel aan de haal. In datzelfde jaar ging werd de keten ook al verkozen tot “Beste winkelketen van België” in de categorie schoenen.

“En of we daar blij mee zijn!”

“Het management van Schoenen Torfs dankt al haar medewerkers die dagdagelijks hun beste beentje voorzetten en zich keihard inzetten. Dankzij deze medewerkers konden wij de trofee opnieuw in de wacht slepen voor 2011! En of we daar blij mee zijn? We zijn heel trots en heel gelukkig. We zullen alles in het werk stellen om deze titel alle eer aan te doen en we gaan dit op gepaste wijze samen vieren”, reageerde een terecht fiere topman Wouter Torfs.

 


- Karin Bosteels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


P&C krijgt boete voor prijsafspraken

26/07/2017

Kledingketen Peek & Cloppenburg (P&C) heeft samen met kledingfabrikant Wellensteyn International in Duitsland een miljoenenboete gekregen voor prijsafspraken in de periode van 2008 tot 2013.

Internationale expansie Veritas verloopt moeizaam

26/07/2017

De internationale expansie van naai- en kledingketen Veritas naar Frankrijk en Duitsland loopt niet van een leien dakje. Veritas startte in 2015 met de eerste testwinkels in het buitenland, maar verdere expansie loopt vertraging op.

Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Back to top