Schoenen Torfs derde keer ‘beste werkgever’

Schoenen Torfs derde keer ‘beste werkgever’

De winkelketen Schoenen Torfs is door de Vlerick Management School gelauwerd als beste Belgische werkgever in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Microsoft BeLux won diezelfde titel bij de bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Twee op een rij

Voor dit jaarlijkse onderzoek ondervraagt de Vlerick Management School de personeelsleden van de deelnemende bedrijven. Zij kunnen zich anoniem uitspreken over de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management, de omgang van de bazen met het personeel, enzovoort. De mening van de eigen werknemers van het bedrijf weegt zwaar door in de eindrangschikking, die door Vlerick-experts wordt opgemaakt.


Torfs wordt door de eigen werknemers geprezen om het familiegerichte humanresourcesmanagement. Voor de keten is het meteen de derde uitverkiezing tot beste werkgever en de tweede op rij, want ook vorig jaar ging Torfs al met de titel aan de haal. In datzelfde jaar ging werd de keten ook al verkozen tot “Beste winkelketen van België” in de categorie schoenen.

“En of we daar blij mee zijn!”

“Het management van Schoenen Torfs dankt al haar medewerkers die dagdagelijks hun beste beentje voorzetten en zich keihard inzetten. Dankzij deze medewerkers konden wij de trofee opnieuw in de wacht slepen voor 2011! En of we daar blij mee zijn? We zijn heel trots en heel gelukkig. We zullen alles in het werk stellen om deze titel alle eer aan te doen en we gaan dit op gepaste wijze samen vieren”, reageerde een terecht fiere topman Wouter Torfs.

 


- Karin Bosteels

De winkelketen Schoenen Torfs is door de Vlerick Management School gelauwerd als beste Belgische werkgever in de categorie bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Microsoft BeLux won diezelfde titel bij de bedrijven met minder dan 500 werknemers.

Twee op een rij

Voor dit jaarlijkse onderzoek ondervraagt de Vlerick Management School de personeelsleden van de deelnemende bedrijven. Zij kunnen zich anoniem uitspreken over de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management, de omgang van de bazen met het personeel, enzovoort. De mening van de eigen werknemers van het bedrijf weegt zwaar door in de eindrangschikking, die door Vlerick-experts wordt opgemaakt.


Torfs wordt door de eigen werknemers geprezen om het familiegerichte humanresourcesmanagement. Voor de keten is het meteen de derde uitverkiezing tot beste werkgever en de tweede op rij, want ook vorig jaar ging Torfs al met de titel aan de haal. In datzelfde jaar ging werd de keten ook al verkozen tot “Beste winkelketen van België” in de categorie schoenen.

“En of we daar blij mee zijn!”

“Het management van Schoenen Torfs dankt al haar medewerkers die dagdagelijks hun beste beentje voorzetten en zich keihard inzetten. Dankzij deze medewerkers konden wij de trofee opnieuw in de wacht slepen voor 2011! En of we daar blij mee zijn? We zijn heel trots en heel gelukkig. We zullen alles in het werk stellen om deze titel alle eer aan te doen en we gaan dit op gepaste wijze samen vieren”, reageerde een terecht fiere topman Wouter Torfs.

 


- Karin Bosteels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top