Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder | RetailDetail

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs heeft in 2016 zijn groei kunnen verderzetten. De omzet steeg met 3% ten opzichte van een jaar eerder en de winstcijfers maakten een gelijkaardige stap voorwaarts bij de schoenketen.

Investeren in online verkoop

De totale omzet kwam bij 133 miljoen euro 3% hoger uit dan een jaar eerder. Daarbij steeg de bedrijfswinst met 3,3% naar 6,2 miljoen euro, de nettowinst groeide zelfs met 4% naar 4,9 miljoen euro. 

 

Schoenen Torfs heeft vorig jaar sterk geïnvesteerd in de online verkoop en wil dat ook dit jaar blijven doen. Het bedrijf is het enige Belgische bedrijf dat al een regeling heeft weten te treffen met de vakbonden rond nachtwerk voor de online shop. Daarbij verpakken een dozijn magazijniers tot 23 uur de bestellingen, zodat klanten nog tot 22u kunnen bestellen en hun pakje toch nog de volgende dag in huis hebben. Voor de uren tussen 20u en 23u krijgen die magazijniers een toeslag van 25%.

 

Vorige week was er nog heel wat te doen rond de nieuwe e-commerceregels die door de federale regering werden doorgevoerd in het zomerakkoord. Daarin werd vastgesteld dat het eenvoudiger moet zijn om werknemers ’s nachts te laten werken in de e-commercesector, maar enkel tussen middernacht en 5u ’s ochtends. Dit terwijl heel wat bedrijven net willen dat er tussen 20u en middernacht eenvoudiger kan gewerkt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Back to top