Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs heeft in 2016 zijn groei kunnen verderzetten. De omzet steeg met 3% ten opzichte van een jaar eerder en de winstcijfers maakten een gelijkaardige stap voorwaarts bij de schoenketen.

Investeren in online verkoop

De totale omzet kwam bij 133 miljoen euro 3% hoger uit dan een jaar eerder. Daarbij steeg de bedrijfswinst met 3,3% naar 6,2 miljoen euro, de nettowinst groeide zelfs met 4% naar 4,9 miljoen euro. 

 

Schoenen Torfs heeft vorig jaar sterk geïnvesteerd in de online verkoop en wil dat ook dit jaar blijven doen. Het bedrijf is het enige Belgische bedrijf dat al een regeling heeft weten te treffen met de vakbonden rond nachtwerk voor de online shop. Daarbij verpakken een dozijn magazijniers tot 23 uur de bestellingen, zodat klanten nog tot 22u kunnen bestellen en hun pakje toch nog de volgende dag in huis hebben. Voor de uren tussen 20u en 23u krijgen die magazijniers een toeslag van 25%.

 

Vorige week was er nog heel wat te doen rond de nieuwe e-commerceregels die door de federale regering werden doorgevoerd in het zomerakkoord. Daarin werd vastgesteld dat het eenvoudiger moet zijn om werknemers ’s nachts te laten werken in de e-commercesector, maar enkel tussen middernacht en 5u ’s ochtends. Dit terwijl heel wat bedrijven net willen dat er tussen 20u en middernacht eenvoudiger kan gewerkt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Back to top