Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs heeft in 2016 zijn groei kunnen verderzetten. De omzet steeg met 3% ten opzichte van een jaar eerder en de winstcijfers maakten een gelijkaardige stap voorwaarts bij de schoenketen.

Investeren in online verkoop

De totale omzet kwam bij 133 miljoen euro 3% hoger uit dan een jaar eerder. Daarbij steeg de bedrijfswinst met 3,3% naar 6,2 miljoen euro, de nettowinst groeide zelfs met 4% naar 4,9 miljoen euro. 

 

Schoenen Torfs heeft vorig jaar sterk geïnvesteerd in de online verkoop en wil dat ook dit jaar blijven doen. Het bedrijf is het enige Belgische bedrijf dat al een regeling heeft weten te treffen met de vakbonden rond nachtwerk voor de online shop. Daarbij verpakken een dozijn magazijniers tot 23 uur de bestellingen, zodat klanten nog tot 22u kunnen bestellen en hun pakje toch nog de volgende dag in huis hebben. Voor de uren tussen 20u en 23u krijgen die magazijniers een toeslag van 25%.

 

Vorige week was er nog heel wat te doen rond de nieuwe e-commerceregels die door de federale regering werden doorgevoerd in het zomerakkoord. Daarin werd vastgesteld dat het eenvoudiger moet zijn om werknemers ’s nachts te laten werken in de e-commercesector, maar enkel tussen middernacht en 5u ’s ochtends. Dit terwijl heel wat bedrijven net willen dat er tussen 20u en middernacht eenvoudiger kan gewerkt worden.