Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder | RetailDetail

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs heeft in 2016 zijn groei kunnen verderzetten. De omzet steeg met 3% ten opzichte van een jaar eerder en de winstcijfers maakten een gelijkaardige stap voorwaarts bij de schoenketen.

Investeren in online verkoop

De totale omzet kwam bij 133 miljoen euro 3% hoger uit dan een jaar eerder. Daarbij steeg de bedrijfswinst met 3,3% naar 6,2 miljoen euro, de nettowinst groeide zelfs met 4% naar 4,9 miljoen euro. 

 

Schoenen Torfs heeft vorig jaar sterk geïnvesteerd in de online verkoop en wil dat ook dit jaar blijven doen. Het bedrijf is het enige Belgische bedrijf dat al een regeling heeft weten te treffen met de vakbonden rond nachtwerk voor de online shop. Daarbij verpakken een dozijn magazijniers tot 23 uur de bestellingen, zodat klanten nog tot 22u kunnen bestellen en hun pakje toch nog de volgende dag in huis hebben. Voor de uren tussen 20u en 23u krijgen die magazijniers een toeslag van 25%.

 

Vorige week was er nog heel wat te doen rond de nieuwe e-commerceregels die door de federale regering werden doorgevoerd in het zomerakkoord. Daarin werd vastgesteld dat het eenvoudiger moet zijn om werknemers ’s nachts te laten werken in de e-commercesector, maar enkel tussen middernacht en 5u ’s ochtends. Dit terwijl heel wat bedrijven net willen dat er tussen 20u en middernacht eenvoudiger kan gewerkt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.